המדינה לביה"ד לעבודה: הסכם העקרונות גובש, אין צורך להמשיך ולדון

הבוקר הגישה המדינה את עמדתה לבית הדין לעבודה במסגרת הדיון בנושא היציגות בנמל אשדוד ובו היא טוענת כי נושא בטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' הינו נושא סגור שאין לדון בו יותר, כמו גם ההחלטה על כפיפותה של מחלקת ים


11:57 ,21.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה הגישה הבוקר את עמדתה לבית הדין הארצי לעבודה בנושא היציגות בנמל אשדוד ומהמסמכים שהגישה עולה כי הסכם העקרונות שגובש מול ההסתדרות ונציגות עובדי נמל אשדוד מהווה למעשה עדות לכך שאין עוד צורך להמשיך ולדון בנושאים שהוסכמו בו.

 

על פי עמדת המדינה, שני נושאים מרכזיים אשר מסעירים את הרוחות בנמלי חיפה ואשדוד, כבר גובשו בהסכם העקרונות ולכן המדינה רואה בכך סוף פסוק ואין בכוונתה להמשיך ולדון בהם. נושאים אלה הם ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' ונושא כפיפותה של מחלקת ים.  

 

המדינה כותבת במסמך שהגישה לבית הדין לעבודה כי סוגיית ההגנה על ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמל אשדוד אכן עמדה על שולחן המשא ומתן שהתנהל מול ההסתדרות ונציגות עובדי נמל אשדוד, "אך בסוגיה זו הוסכם שלא יהיה שינוי במצב הקיים בכל הנוגע לביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב'".

 

לכן, כותבת המדינה במסמך שהגישה, "אין כל יסוד לטענה כי מדובר בנושא 'שטרם הוסכם' ושיש להמשיך ולדון בו לאחר החתימה על הסכם העקרונות".

 

בנושא מחלקת הים כותבת המדינה במסמך שהגישה כי כבר גובשה הסכמה לגבי מחלקת ים וכי "ההסכמה שהתגבשה בקשר למחלקת הים מעוגנת בהסכם העקרונות אשר קובע כי פעילות עובדי מחלקת ים תעבור ל'חברת בת של חברת נמלי ישראל'", וכי "תנאי שכרם והעסקתם של העובדים יישמרו כפי שהם כיום'".

 

"הסכמה זו", נכתב במסמך שהגישה המדינה, "אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם טענתו של יו"ר ההסתדרות בתצהירו כי 'ההסתדרות עומדת על כך שעובדי המחלקה יעברו להיות עובדי חנ"י' (להבדיל מעובדי חברת בת של חנ"י)".

 

המדינה מסכמת ומציינת כי "בכל הנוגע לעובדי נמל אשדוד עומדים הצדדים בנפי ניסוחם של ההסכמים הקיבוציים אשר תכליתם לעגן את ההסכמות שכבר גובשו בהסכם העקרונות הנוגעות לזכויות העובדים". עוד כותב המדינה במסמך שהגישה הבוקר לבית הדין כי "הדרישות הכלכליות בנוגע לעובדי נמל אשדוד במשא ומתן באו לסיומם בגיבוש הסכם העקרונות, והם כוללים את נושא ההגנה על ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמל אשדוד".

 

נציין כי על המסמך שהגישה המדינה חתום מר אפרים מלכין, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, אשר לקח חלק בהליכי ההידברות והמשא ומתן שהתנהלו עם ההסתדרות הכללית בכל הנוגע להשלכות הקמת הנמלים על זכויות עובדים הן בנמל חיפה והן בחברת נמל אשדוד.

 

נזכיר כי הדיון הבא בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בנושא מאבק היציגות בנמל אשדוד יתקיים ביום ראשון הבא, ה-26 במרץ.