נמל אשדוד: הסתיימה פריקת "אניית הרכבת"

הקרונות הוטענו בנמל ברמן ומשם הפליגו ישירות לאשדוד במבצע מורכב שתואם על ידי חברת SGM- Seagull Maritime. אדם מנו מחברת סיגל ספנות : משלוח ראשון מבין עשרה משלוחים דומים


13:16 ,23.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר עיכובים חוזרים ונשנים הושלמה ביום שישי האחרון פריקתה של האנייה Normed Antwerpen אשר זכתה לכינוי "אניית הרכבת" בשל קרונות הרכבת של חברת בומברדייה שנשאה על סיפונה אך התקשתה לפרוק אותן בשל התנגדות עובדי סקטור תפעול בנמל שגובו על ידי ההסתדרות.

 

האנייה, שנכנסה לנמל ביום חמישי שעבר והחלה לפרוק את מטענה נאלצה להפסיק את הפריקה טרם סיומה לאחר שעובדי נמל אשדוד ומנהל המשמרת נטשו את הרציף בהוראת ההסתדרות. רק לאחר דיון שהתקיים ביום חמישי בערב בבית הדין לעבודה במהלכו ניאותו העובדים לשוב לעבודה באופן מיידי, חודשו עבודות הפריקה, והן הסתיימו ביום שישי בבוקר.

 

כידוע, מדובר באנייה מיוחדת של חברת Normed Line המצוידת במנופים משלה המסוגלים לפרוק את המטען שעל האנייה לרציף. קרונות הרכבת שעל סיפון האנייה הינם מתוצרת חברת בומברדייה הקנדית והם יוצרו בגרמניה. הקרונות הוטענו על האנייה Normed Antwerpen בנמל ברמן בגרמניה ומשם הפליגו ישירות לנמל אשדוד במבצע מורכב שתואם על ידי חברת SGM- Seagull Maritime.

 

 

אדם מנו מסיגל ספנות ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי הפרויקט זכה לשיתוף פעולה מוצלח מצד כל הגורמים המעורבים החל מחברת Normed Line אשר עמה עובדת סיגל ספנות באופן שוטף במשך שנים רבות, וכן עם חברת נמל אשדוד ובומברדייר.

 

מנו הוסיף כי המטען שנפרק הינו משלוח ראשון מבין עשרה משלוחים דומים שעתידים להגיע בחודשים הקרובים ועליהם קרונות רכבת של חברת בומברדייה. "חברת סיגל הובילה לישראל בשנים האחרונות למעלה מ-300 קרונות רכבת. שיתוף הפעולה עם חברת נורמד ליין, וההתמחות של החברה במטענים חריגים וכבדים מאפשר לנו להוביל מטענים מיוחדים נוספים מצפון ומערב אירופה".