נמל אשדוד: מאבקי הכוח בין הכללית ללאומית נמשכים

למרות, ואולי בגלל הדחייה בדיון בבית הדין הארצי לעבודה בנושא הייציגות, נמשכים המתחים בין הכללית ללאומית שמתבטאים בשביתות פראיות. ההסתדרות הלאומית: כל העובדים רוצים בחירות


13:46 ,16.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מאבקי הכוחות בין ההסתדרות הכללית להסתדרות הלאומית בנמל אשדוד טרם שככו. הדיון שהתקיים ביום שני השבוע בבית הדין הארצי לעבודה מייצר מסלול שכביכול מסדיר את המתחים בין שני הארגונים ולקראת הכרעה לטובת ארגון זה או אחר, אבל העובדים בנמל אשדוד לא מרוצים. הם מתקשים לעבוד בעבודתם בנמל עם רעשי הרקע מסביב.

 

בדיון שהתקיים ביום שני בבית הדין לעבודה הציעו אנשי ההסתדרות הלאומית להכריז על בחירות חשאיות וחדשות שתתקיימנה בנמל אשדוד במהלכה העובדים יחליטו אחת ולתמיד מי יהיה הארגון שייצג אותם מול ההנהלה וגופים אחרים על תנאי עבודתם ושכרם. נציגי ההסתדרות הכללית סירבו להצעה וביקשו להיצמד לנושא הדיון.

 

אלא שנציג המדינה שהיה אמור להציג את עמדתה בנושא לא הגיע לדיון וגם דבר לא הוגש בכתב, ולכן הדיון נדחה שוב, ל-26 במרץ.

 

בנוסף לכך, הסתדרות העובדים הכללית הגישה היום בקשה נוספת לקביעת דיון דחוף בבקשה למימוש זכות השביתה. ההסתדרות כותבת בבקשתה כי חלפו למעלה מ-45 מיום הגשת בקשה אך טרם נקבע תאריך לדיון בנושא. נציגי ההסתדרות הכללית כותבים בבקשה לבית המשפט כי "דיון בבקשה אינו סובל דיחוי של מספר חודשים כמסתמן" ומבקשים כי ייקבעו מועדים להגשת תגובות לבקשה, ולקיום דיון בהקדם. 

 

חנן שלאין, דובר ההסתדרות הלאומית, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT, כי מדובר באבסורד. "ההסתדרות הכללית טוענת כי אי אפשר לעבור לארגון יציג אחר במהלך משא ומתן שהיא מקיימת על תנאי העבודה של העובדים אבל מדובר במשא ומתן שלא נגמר לעולם".

 

שלאין: "מדובר במצב שהוא לא בריא מבחינת העובדים וההנהלה מנצלת את המצב וקובעת עובדות בשטח. כפי שאני מכיר את המצב כל העובדים רוצים ללכת לבחירות, ורק בגלל שזה כבר מצב שהוא לא נוח. זה ברור שההסתדרות הכללית חוששת מבחירות, אבל אני מאמין שאם העובדים יקומו ויכריזו בקול שהם רוצים בחירות אז תהיינה בחירות".

 

אחד הסימפטומים למצב בנמל אשדוד הן השביתות הפראיות בהן נקט לאחרונה הסקטור התפעולי בסירוב שלו להופיע לעבודת שעות נוספות. צריך להבין כי העבודה בנמל מורכבת משרשרת תפעולית, וגם אם קומץ קטן של עובדים אינו מבצע את עבודתו ההשלכות על כלל עבודת הנמל הן הרסניות.

 

היום בבוקר נערך דיון בבית הדין לעבודה בבאר שבע שדן בבקשה של הנהלת חברת נמל אשדוד להוציא צווי מניעה לעובדים, אך טרם התקבלה בית הדין בנושא.

 

בשיחה עם גדי בוטבול, מזכיר ועד הסקטור התפעולי, הוא טען כי אין שביתות פראיות והכל מתנהל כרגיל בנמל.

 

את מישל ביטון, מי שהיה מזכיר הוועד בעבר, זה לא מפתיע. "כל מה שקורה עכשיו בנמל זה הפעלת שרירים של ההסתדרות הכללית. רוב העובדים יודעים שזה משחק, וחלק ניכר מהעובדים לא השתתפו בעיצומים. אלו רק העובדים החדשים שהצטרפו לאחרונה, והם משתפים פעולה עם הוועדים האחרונים שנותרו מטעם ההסתדרות כי הם פוחדים על מקום העבודה שלהם".

 

ביטון ממשיך ומספר כי המאבק על הייצוג לא תם, וכי ההצטרפות של עובדי הנמל להסתדרות הלאומית נמשכת במלוא המרץ, גם ברגעים אלה ממש. "אנחנו חושבים רק על העובדים ועל טובתם. צריך לזכור שאנחנו חושבים כל הזמן על המו"מ שההסתדרות מנהלת כיום במסגרת פעילות הנמלים החדשים. ההסכם הזה לא טוב לעובדים ואנחנו לא שוכחים את זה. בגלל זה אנחנו נאבקים".