נמל אשדוד נערך לגידול בפעילות עם חכירת גוררת חדשה

קלט גוררת חדשה בעלות חכירה שנתית של כ-1 מיליון יורו ובאורך 32 מטר המיועדת לתפעול אניות ענק. זאת במסגרת הליך רכש בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקל


12:17 ,24.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

גוררת חדשנית בנמל אשדוד להכנסת מגה אניות מהים הפתוח לעגינה ברציף - חברת נמל  אשדוד מכניסה לשימוש מבצעי גוררת חדשה באורך 32 מטר המיועדת להכנסת / הוצאת אניות גדולות באורך של כ-350 מטר ויותר, בעלות קיבולת  למעלה מ-10,000 TEU והינן  בעלות כוח דחיפה / משיכה של כ-70 טון.

 

ייצור הגוררת הסתיים במספנה בטורקיה וחברת הנמל חתמה על הסכם חכירה של הגוררת בעלות שנתית של כמיליון יורו. חכירת גוררת נוספת נמצאת בשלבי בדיקה על מנת שתגיע לנמל בעוד כ-8 חודשים. הגוררת החדשה התקבלה היום בנמל בטקס בהשתתפות מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל, הנהלת החברה ושותפי פעילות.

 

חכירת הגוררת היא חלק מתכנית הפיתוח האסטרטגית להכנת הנמל לתחרות מול הנמלים הפרטיים החדשים ולמגמה הנוכחית בשוק הספנות העולמית המאופיין באניות גדולות  ולהתאמת המענה התפעולי לגידול בפעילות החברה בשנה האחרונה. במסגרת זו החל לפעול קו סדיר של אניות גדולות שעל סיפונן למעלה מ-10,000 TEU. בנמל מרכזים מאמצים שיווקיים להסדרת קווים סדירים נוספים.

 

במצבת הגוררות של חברת נמל אשדוד מצויות 5 גוררות, שתיים מהן יוצאו מהמצבת ויופנו לגריטה לאחר קבלתן של הגוררות החדשות.  

 

בהתאם לתכנית הפיתוח ובהמשך לחכירת הגוררת מתקיים הליך רכש בהיקף כספי של למעלה מ-300 מיליון שקל מתקציב ההשקעות העצמי של החברה. נמל אשדוד מצטייד בשני מנופים חדשים וישדרג את ששת הקיימים ברציף 23. זאת לאור התממשות התחזיות לקליטת אניות ענק הצפויות לפקוד את הנמל. בנוסף, ייתכן וכבר בשנת 2018 יפקדו את הנמל אניות בקיבולת של כ-14,000 TEU.

 

מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל מציין כי נמל אשדוד נערך לתחרות על כל אנייה, בין  נמלי הים במדינת ישראל ונמלים באגן הים התיכון. היערכות נמל אשדוד כוללת תכנית פיתוח והקצאת משאבים רחבי היקף להצטיידות בציוד תפעולי החיוני לקליטת אניות גדולות, מנופים, גוררות ומלגזות המתאימים לעולם הספנות העתידי ולגידול העתידי בפעילות הנמל. היערכות זו כבר באה לידי ביטוי בגידול משמעותי בהיקף ובנפח הפעילות הנמלי במחצית הראשונה של השנה.