נמל אשדוד: צמיחה של 19.2% בהיקף המטען הכללי ברבעון הראשון

חברת הנמל מדווחת על עלייה של 56% ברווחיות במהלך ינואר – מרץ עם הכנסות של 299 מיליון שקל. נרשמה עלייה של 5.6% בסך המטענים שעברו בנמל אשדוד. בלומנטל: אשדוד חשוב לצמיחה של המשק


11:39 ,05.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד מציגה היום נתונים פיננסיים מרשימים של צמיחה וגידול בפעילות העסקית הרבעון הראשון (חודשים ינואר עד מרץ) 2017.

 

במהלך החודשים ינואר עד מרץ 2017 רשמה חברת נמל אשדוד הכנסות של בסך של 299 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 6.4% אחוז לעומת ההכנסות של 281 מיליון שקל שנרשמו ברבעון הראשון אשתקד. הרווחיות של הנמל, לפני תשלום מס, מההכנסות ברבעון הראשון של השנה גדלה ב-56% ועמדה על 53 מיליון שקל לעומת 34 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול ברווחיות מגיע מגידול ברווח הגולמי וכן מגידול ברווח התפעולי כתוצאה מהפעילות העסקית.

 

הגידול בהכנסות של חברת נמל אשדוד נובע מגידול בהיקפי הפעילות בכל מגזרי הפעילות של הנמל ובעיקר מגידול של 19.2% אחוז בהיקף המטען הכללי שעבר במהלך הרבעון הראשון של השנה ברציפי הנמל. סך היקף המטען הכללי בנמל בשלושת החודשים הראשונים של השנה עמד על 506 אלף טון. במגזר המכולות נרשם ברבעון הראשון גידול של 5.1% ביחס לרבעון הראשון אשתקד. סך המטענים שעבר בנמל אשדוד הגיע ל- 5,689,000 טון - עלייה של 5.6% ביחס לרבעון ראשון שנה שעברה.

 

מנמל אשדוד נמסר כי עיקר הגידול במטענים נובע מצמיחה בהיקף היבוא של מתכות ומלט וכן ביצוא של ברזל וגרוטאות.

 

מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי הגידול בנפח הפעילות הביא לצמיחה עסקית -"הוספנו במהלך השנתיים האחרונות למעלה מ-200 עובדים חדשים מה שמאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם העלייה בפעילות העסקית. נתוני הרבעון הראשון מוכיחים עד כמה חשוב נמל אשדוד לצמיחה של המשק הישראלי, ועד כמה גדולה האחריות של עובדי הנמל להקפיד לשמור על היציבות והשירות האיכותי".