זבה מברך את זלצמן: נמל חיפה הקדים את נמלי ארה"ב

זאת על רקע תחילת פעילות אניות הענק בנמל חיפה. נשיא לשכת הספנות בירך על קפיצת המדרגה הטכנולוגית וציין כי יכולת זאת משתלבת יפה עם המנופים החדשים ושלוחת הרכבת החדשה


10:43 ,16.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, בירך אתמול את מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, לרגל פקידתן של אניות בנפח 13 ו-14 אלף TEU בנמל חיפה.

 

ד"ר זבה, אשר שלח בנושא מכתב למנכ"ל חברת נמל חיפה בירך מקרב לב את "קפיצת המדרגה הטכנולוגית" אשר המאפשרת בפעם הראשונה פקידה של אניות ענק אלו בנמל ישראלי. "הקדמתם בכמה חודשים את נמלי החוף המזרחי של ארה"ב", כתב נשיא לשכת הספנות למנדי זלצמן, "ואף הגדלתם לעשות בהקדימכם אפילו את הנמלים החדשים בארץ".

 

העתקים ממכתבו של נשיא לשכת הספנות נשלחו לשר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים, ויוחנן וולך, מנהל לשכת הספנות הישראלית.

 

ד"ר זבה המשיך ושיבח את פעילות חברת נמל חיפה וציין כי יכולת הטיפול באניות הענק "משתלבת יפה" עם המנופים החדשים שנרכשו ועם שלוחת הרכבת החדשה שנוספה לאחרונה לנמל. "אנו מצפים ביטחון ובאמונה שתשלימו את המלאכה המשודרגת במהירות וביעילות בכל הסקטורים האחרים", הוסיף ד"ר זבה.

 

ר/ח יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים, אשר קיבל עותק ממכתבו של נשיא לשכת הספנות, ציין בתגובה כי הוא מחזק את דבריו של ד"ר זבה ואת ההערכה לחברת נמל חיפה ולמנכ"ל מנדי זלצמן.

 

"בהתחשב בעומק הנדרש בנמל לשירות מלא של אניות בגדלים אלו, נמל חיפה הקדים את נמלי החוף המזרחי של ארה"ב, בכמה שנים ולא חודשים! עומק קבוע של 54 רגל (16.5 מטר) לכל אורך הגישה לרציפים הקיים כבר חלקית בחיפה הינו עדיין חלום רחוק במרבית נמלי החוף המזרחי, ובוודאי שכך לגבי ה-57.5 רגל (17.5 מטר) המתוכננים בתום השדרוג הסופי", כתב ר/ח מאור.