נבחרו מקימי מתחם שער מטענים בנמל חיפה

חברת אחים בן רחמים (צפון) זכתה במכרז להקמת המתחם, בעלות של 58 מיליון שקל; חברת Camco זכתה במכרז להקמת מערך הטכנולוגיות בשער בהיקף של 16 מיליון שקל


14:41 ,28.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה הודיעו היום (א') על הזוכים במכרזי ההקמה והטכנולוגיה של מתחם השער החדש למטענים בנמל חיפה- חברת אחים בן רחמים (צפון).  היקף העבודות במכרז עומד על 58 מיליון.

 

בנוסף, חברת Camco  זכתה במכרז של חברת נמל חיפה להקמת מערך הטכנולוגיות בשער, בהיקף של 16 מיליון שקל.

 

השער החדש יוקם כקומפלקס משוכלל, במבנה ספירלי, על שטח של כ-100 דונם ויכלול כ- 17 נתיבי יציאה וכניסה וכן מתחם טכנולוגי, הכולל תשעה נתיבים טכנולוגיים מתקדמים. אפיון השער, הצרכים והדרישות נעשה במשותף על ידי חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה.  עבודות ההנדסה האזרחית כוללות עבודות תשתית ואספלט, פיתוח שטח, הקמת מבנים, קונסטרוקציות פלדה, גידור ושערים, וכן תשתיות חשמל תאורה ותקשורת, מערכות אספקת מים וכיבוי אש ועוד. במסגרת הפרויקט יבוצעו גם עבודות לשדרוג רחוב וילבוש המוביל אל השער.

 

בתחום הטכנולוגיה: במתחם השער ישולבו מערכות טכנולוגיות המתקדמות מסוגן בעולם, שיאפשרו זיהוי אוטומטי של המשאיות, הנהגים והמטענים, וכן מתקנים מתקדמים לבידוק ביטחוני ולזיהוי חומרים רדיו-אקטיביים. השער יקושר למערכת הממוחשבת לניהול מסופי מכולות (TOS) המופעלת בנמל חיפה ולמערכת קהילת הים המבוססת על מסרים אלקטרוניים (תס"ק ים).

 

מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן: "מדובר בפרויקט חיוני ועתיר השקעה, שהינו חלק מתוכנית כוללת של החברה לשכלול שערי הכניסה והיציאה של נמלי הים, במטרה לאפשר הנעה מהירה של מערך ההובלה היבשתית אל נמלי הים ומהם, לקצר את זמני שהיית המובילים בנמל ולייעל את השרשרת הלוגיסטית".

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן : "שער המטענים החדש יהיה המתקדם מסוגו בעולם, פסגת הטכנולוגיה. חברת Camco, שזכתה היא ללא צל של ספק החברה הטובה בעולם להקמת מערכות ניהול לשערים אוטומטים בטרמינלים ימיים ומאחוריה התקנות של שערים אוטומטיים ב-40 נמלים ולמעלה מ-300 מסלולי שערים, כולל בנמלים ובטרמינלים המתקדמים בעולם. מלבד האיכות, המכרז המוצלח שהסתיים אפשר גם חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בעלות החלק הטכנולוגי בפרויקט. מדובר בבשורה של ממש לנמל חיפה וללקוחותינו. אנו מודים לחברת נמלי ישראל על שיתוף הפעולה והאמון".

 

באוקטובר 2012 , כשלב מקדים להקמת שער המטענים, סיימה חנ"י את הקמתו של שער חדש לכניסת כלי רכב פרטיים לנמל חיפה בהשקעה  של 6 מיליון שקל.