נושאת המטוסים ג'ורג' בוש מתארחת בנמל חיפה

מדובר בנושאת המטוסים החדישה ביותר שיש ברשות הצי האמריקאי, והיא מגיעה לאורך של 333 מטר ועל סיפונה מעל ל-5,000 אנשי צוות. תתארח בנמל חיפה עד ה-4 ביולי


14:55 ,02.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נושאת המטוסים האמריקאית ג'ורג' בוש, אשר נקראת על שם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב, עגנה אתמול במרחק של מספר קילומטרים מנמל חיפה, וזאת בשל גודלה המאסיבי שאינו מאפשר לה לעגון בתוככי הנמל. מדובר בנושאת המטוסים החדישה ביותר שיש ברשות הצי האמריקאי, והיא מגיעה לאורך של 333 מטר ועל סיפונה מעל ל-5,000 אנשי צוות. בנוסף, על כלי השיט הענק נמצאים כ-90 סוגים שונים של כלי טיס, כגון מטוסי קרב, מסוקים ועוד. נושאת המטוסים הושקה לפעילות מבצעית בשנת 2009 ועלות בנייתה הגיעה לכ-6.2 מיליארד דולר.

 

מערכת PORT2PORT הצטרפה לסיור על נושאת המטוסים ומביאה לכם כאן תמונות ייחודיות מהסיפון ומבטן האונייה. במהלך סרטון הוידיאו שצילמנו ניתן לראות איש צוות מהצי האמריקאי מסביר על תפקוד המעליות אשר מסוגלות להוריד ולהעלות מטוסי קרב מההאנגר לסיפון תוך שלוש דקות בלבד. בסרטון ניתן לראות גם מסוק של צה"ל שמתאמן בנחיתות על סיפון נושאת המטוסים.

 

 

 

הראשון שפגש את נושאת המטוסים, עלה עליה וניתב אותה למקום העגינה בנמל חיפה הוא הנתב הוותיק של הנמל, סעיד קטיש, שאמר ברדתו מהאנייה: "הרוח היתה חזקה, כ-20 קשרים, ואנייה שכזו היא כמו מפרש ענק שמושפע מהרוח בוודאי בהפלגה במהירות נמוכה אז יכולת התמרון שלה נמוכה. יצאנו אליה די רחוק מחוץ למפרץ והסתייענו בארבעת מנועיה של נושאת המטוסים בכדי לתמרן בין האניות העוגנות. כעת היא עוגנת מחוץ לנמל בסיוע עוגן אחד. מדובר בחוויה של פעם בחיים. אתה מרגיש שאתה נכנס לכפר קטן, לא פחות. בגשר קיבלו אותי קפטן האנייה והקצינים הבכירים. כאמור, זו חוויה שונה ומיוחדת, ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות".

 

ביקורה של נושאת המטוסים הוא ייחודי שכן ביקור האחרון של אנייה כגון זאת התרחש לפני למעלה מ-17 שנה. האנייה מגיעה לישראל כחלק משת"פ בטחוני בין ישראל וארה"ב אך מטרתו הספציפית של הביקור אינה ידועה. נציין כי נושאת המטוסים ג'ורג' בוש פטרלה בשנתיים האחרונות באזור המפרץ הפרסי ושיגרה מטוסי קרב שיצאו לתקיפת של מטרות דאע"ש בסוריה.

 

נושאת המטוסים USS GEORGE BUSH תתארח בנמל חיפה במהלך יום העצמאות האמריקאי, שחל ב-4 ביולי, ותעזוב להמשך פטרולים באזור ב-5 ביולי.