נמל חיפה: פקידה שנייה לאניית ענק במסגרת קו 2M

האנייה Maersk Emerald בנפח 13,102 TEU פקדה את חיפה במסגרת שירות 2M. עד לאחרונה נקראה בשם Hanjin Africa ועדיין צבועה בשחור המאפיין את אניות האנג'ין


11:36 ,09.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר פקדה את נמל חיפה אניית Maersk Emerald – פקידה שנייה בהמשך לפקידת הבכורה של אניית Maersk Elba בשבוע שעבר במסגרת שירות 2M שמפעילות מארסק ליין ו-MSC.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי מאחורי אניית Maersk Emerald עומד סיפור מעניין שמספר הרבה על מצבה של תעשיית הספנות כיום: אניית מארסק, בנפח של 13,102 TEU, נקראה עד לא מזמן Hanjin Africa.

 

העובדה היא כי בחברת מארסק מיהרו לרכוש מספר אניות מתקדמות של חברת האנג'ין אשר פשטה את הרגל באוגוסט 2016 ורכשו שתי אניות ענק בנפח 13,000 TEU מהאנג'ין במחיר של 131 מיליון דולר לאנייה.

 

אבן החן (אמרלד) החדשה של מארסק מיהרה להשתלב בביתה החדש והגיעה הבוקר לחיפה כשהיא עדיין צבועה בשחור – הצבע של אניות האנג'ין – ולא בצבע תכלת המאפיין את אניות חברת מארסק.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי חברת הנמל נערכה היטב והציבה במסוף הכרמל חמישה עגורנים חדשים, שני עגורני גשר בעלי זרוע לשינוע 20+1 של חברת Kocks. בנוסף, הועמקו המים במסוף הכרמל, נרכשו שתי גוררות ושודרגה מערכת ה-TOS – שילוב שהופך את חברת נמל חיפה לנמל המתאים ביותר עבור פקידת אניות בנפח 14,000 TEU.