שעתיים של עיצומים פראיים הבוקר בנמל חיפה

העיצומים בעת פריקה של האונייה "Maersk Gunvor". הנהלת חברת הנמל פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שרק בשבוע שעבר אסר על קיום עיצומים, בבקשה להורות על חזרה מיידית לעבודה ועל ביזיון בית הדין


12:13 ,26.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי נמל חיפה חזרו לעבודה סדירה לאחר שפתחו הבוקר (ה') בעיצומים פראיים בעת עבודות פריקת המכולות של האונייה "Maersk Gunvor".

 

האונייה פוקדת את הנמל כחלק מהקו האסטרטגי של ברית הספנות 2M, שתי חברת הספנות הגדולות בעולם, מארסק ליין ו-MSC.

 

העבודה על האוניה הבוקר במהלך משמרת א׳ מתבצעת בתפוקות של 50% בלבד, באופן מכוון.

 

מהנהלת נמל חיפה נמסר שמדובר בעיצומים פראיים, שבוע בלבד לאחר שנשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אסר באופן מוחלט על עיצומים בנמל במהלך בדיון בנושא סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות. בית הדין הורה לעובדים לקיים עבודה מלאה ותקינה עד להחלטה אחרת.

 

עוד נמסר, כי בסוף השבוע האחרון איים יו״ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג׳מן כי למרות החלטת נשיא בית הדין, הוא מתכוון לפגוע בעבודה התקינה בנמל.

 

הנהלת חברת נמל חיפה פנתה מיידית לבית הדין לעבודה בדרישה להכריז על ביזיון בית הדין ועל החזרת העובדים מיידית לעבודה סדירה.

 

דובר נמל חיפה זוהר רום: ״פנינו לבית הדין בכדי להחזיר את העבודה לתיקנה באופן מיידי. מדובר בקו ספנות אסטרטגי לכלכלת מדינת ישראל, הבעת אמון של מעצמות ספנות אירופאיות בישראל בתקופה בה הכלכלה שלנו לא זוכה לעדנה מהיבשת האירופאית, ואנו מחוייבים לתת לו שירות מעולה, לא פחות. אם לא נעמוד בסטנדרטים האלה, הקו הזה פשוט לא יגיע יותר לישראל. לא ניתן לזה לקרות״.

 

לא התקבלה תגובת ועד עובדי נמל חיפה לדברים.