אנאליסטים ימיים של אלפליינר טוענים שקצב מסירת המגה-אוניות (ULCS) צפוי להתגבר בשנת 2017, לאחר האטה כשלהי ב-2016, כשכל האוניות החדשות מיועדות לשרת בקווי הסחר אסיה-אירופה.
עד כה השנה נמסרו לחברות הספנות 37 אוניות בטווח הקיבולת 13,800-20,000 TEU, כשכולן מיועדות להפליג בקווים אסיה-אירופה. עד לסוף דצמבר אמורות להימסר 13 אוניוות נוספות בטווח הקיבולת.
בשנה הבאה, לפי צבר ההזמנות, אמורות להימסר לידי חברות הספנות סך של 37 אוניות, כולל 13 בעלות קיבולת של 19,000-20,000 TEU, 11 מהן לידי MSC.
לדברי אלפליינר, המסירה של מגה-אוניות עד כה השנה גרמה לעלייה של 2.3% בקיבולת הגלובלית במסגרת קווי הסחר אסיה-צפון אירופה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כחלק מהגידול בקיבולת בוטלו עד כה 75 הפלגות, כולן במסגרת ההפלגות אסיה-אירופה.
ב-2017 אמורות להימסר לחברות הספנות 53 מגה-אוניות, כולל 33 אוניות בטווח הקיבולת 18,000-21,000 TEU, הגדולות שבהן לידי חברות הספנות CMA CGM, קוסקו, MOL ו-OOCL.
ב-2018 אמורות להימסר 32 מגה אוניות, כולל המסירה הראשונה של אוניות בקיבולת של 18 אלף TEU לאוורגרין.