הנציבות הפדרלית הימית של ארה"ב דחתה המיזוג של 3 היפניות

לטענת ויליאם דויל, המשמש כנציב הימי הפדרלי, בקשת NYK, MOL ו-K Line, החברות אינן יכולות לפעול כחברה ממוזגת עוד לפני שמיזגו את פעילותן, שכן הדבר יכול לגרום לשיתוף מידע רגיש בין חברות מתחרות


14:25 ,03.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הרגולטור הימי של ארה"ב דחה את בקשתן של שלוש חברות הספנות הגדולות ביותר ביפן לפעול כחברה ממוזגת בזמן שעסקת המיזוג שלהם טרם הושלמה ביפן. נבהיר כי החלטה זו אינה סותמת את הגולל על בקשת המיזוג של שלוש החברות.

 

אישור של הרגולטר הימי של ארה"ב היה נותן לשלוש חברות הספנות היפניות NYK, MOL ו-K Line את הזכות לשתף אניות, לפקוד נמלים ולנהל מו"מ עם ספקים של שירותי צד שלישי כחברה אחת, בעוד המיזוג שלהם ביפן לתוך חברה ששווייה 2.7 מיליארד דולר, טרם אושר על ידי הרגולטורים ביפן.

 

ויליאם דויל, אשר משמש כנציב הימי הפדרלי, ציין כי בקשת שלוש החברות מפרות את חוקי Gun Jumping האוסרים על שיתוף מידע רגיש מבחינה תחרותית או שילוב מוקדם של הצדדים. לטענתו, הוא אינו יכול לאשר את המיזוג כעת, עוד לפני שהחברות מיזגו את פעילותן לחברה אחת. 

 

טרם נמסרה תגובה מצד שלוש חברות הספנות היפניות להחלטת הנציבות הפדרלית של ארה"ב. כותרות על דחיית המיזוג מצד הנציב הפדרלי הימי הופיעו ב-Journal of Commerce וב"וול סטריט ג'ורנל". 

 

נציין כי שלוש חברות הספנות מיפן צפויות להשלים את מיזוגן ביפן עד חודש יולי לכל המוקדם, ולהתחיל לפעול כחברה אחת ב-2018. החברות ציינו כי פעולה ממוזגת שלהם תביא להן נתח שוק עולמי של 7% ותחסוך להן כמיליארד דולר מדי שנה.

 

המיזוג המוצע, שייצור את חברת המכולות השישית בגודלה בעולם, הוא ניסיון להתמודד עם ירידה דרמטית בשיעורי ההובלה ובכמויות המשלוחים לחברות המשנעות את הרוב המכריע של הסחורות המיוצרות ברחבי האוקיינוסים.