הפסדים של 100 מיליון דולר לחברת CMA CGM

החברה מדווחת על רווח תפעולי של 3 מיליון דולר ועל גידול של 2.9% בנפח המכולות לסך של 3.2 מיליון TEU. רודולף סעד: נמשיך עם תכנית ההתייעלות


11:28 ,24.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות הצרפתית CMA CGM דיווחה על הפסד נקי ברבעון הראשון של 100 מיליון דולר, לאחר רווח של 406 מיליון דולר בשנה שעבר. זאת עקב ירידה של 15% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה שעמדו על 3.4 מיליארד דולר.

 

החברה, שהמטה הראשי שלה נמצא במארסיי, ונחשבת לשלישית בגודלה בעולם אחרי מארסק ו-MSC, הגיעה לרווח תפעולי רבעוני של 3 מיליון דולר – ירידה של 26% לעומת הרבעון האחרון של 2015.

 

החברה גם מדווחת על גידול בנפח הובלת מכולות בהיקף של 2.9% לסך של 3.2 מיליון TEU – מספר גבוה בהרבה מהממוצע בשוק שעומד על 1.2%. החברה מייחסת את הגידול לצמיחה בהיקפי ההובלה בסחר הטרנס-אטלנטי והטרנס-פסיפי עם ארה"ב, לעומת הירידה בנפחים בסחר שבין אסיה לאירופה.

 

בשל מחירי ההובלה הנמוכים, החברה מדווחת כי ההכנסה הממוצעת למכולה נפלה ב-17.6%, דבר המשקף את חוסר האיזון הקיים כיום בין ההיצע לביקוש. החברה ציינה כי היא ממשיכה ליישם את מדיניות בקרת העלויות שלה בניסיון להפחית עלויות ברבעון הראשון של השנה.

 

"למרות סביבת תחרות קשה רשמנו גידול בהיקפי הנפחים מעל ממוצע השוק תוך שמירה על רווח תפעולי חיובי", אמר סגן יו"ר החברה, רודולף סעד. "נמשיך את המשמעת הפיננסית הקפדנית שלנו, לרבות יישום תכנית הפחתת עלויות משמעותית".

 

"בנוסף,", המשיך סעד, "אנו נעים קדימה עם הפרויקטים האסטרטגיים שלנו שהם רכישת NOL  ויצירת ברית מבצעית חדשה שתושק באפריל 2017" .