זיהמו ושילמו: קנס של 90 אלף שקל הוטל בביהמ"ש על חברת Beccaria Shipping

זאת בגין חשד כי זיהמה בשמן את מי הים. על רב החול של האנייה הוטל קנס אישי בגובה 10,880 שקל. המשרד להגנת הסביבה: נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו


10:38 ,21.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום בחיפה הטיל לאחרונה קנס בגובה 90 אלף שקל על חברת Beccaria Shipping SRL, בגין רישום לקוי בספר השמן של האונייה. כמו כן, בחודש יולי הוטל על רב החובל קנס אישי בגובה 10,880 שקל, כך שהקנס הכולל הוא על סך 100,880 שקל.

 

כתב האישום הוגש לאחר שבביקורת שערכה היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית בנמל חיפה, נמצאו ליקויים ברישומי פנקס השמן של אוניית מטען כללי הנמצאת בבעלות החברה, הרשומה בהונדורס. משמעות רישום בלתי תקין בספר השמן של האוניה היא שקיים חשד כי האוניה שחררה לכאורה שמנים למי הים וגרמה לזיהומם. בנוסף נמצא בביקורת, כי בעת עגינתה של האנייה בנמל חיפה שאריות חציר שהיו על הסיפון נפלו אל הים.

 

בעקבות ממצאי הביקורת הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום נגד החברה, בגין מילוי פנקס שמן שלא כדין ואיסור לכלוך רשות הרבים. הקנס אושר במסגרת הסדר טיעון על ידי בית משפט השלום בחיפה.

 

מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר: "על בעלי וסוכני האוניות להבין כי המשרד לא יעבור לסדר היום על עבירות שמשמעותן זיהום הים או חשש לזיהום מסוג זה, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו".