חברת Drewry: הלחץ ביצוא מאירופה למזרח יימשך

בנוסף לביקושים הגבוהים בשל המחסור במקום על האניות נרשמה עלייה חדשה בתעריפי ה"ספוט" שעומדים כעת עת 1,676 דולר למכולת 40 רגל


13:29 ,18.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אנליסטים של חברת הייעוץ Drewry טוענים בסקירה חדשה שפרסמו לאחרונה כי הלחץ ועיכובים במשלוחי סחורה מאירופה למזרח עשוי להימשך חודשים רבים.

 

על פי הסקירה, משלחים אירופאים ויצואנים רבים צפויים לסבול מהפרעות רבות בשרשרת האספקה שלהם כמו גם מעליית מחירים בעקבות הלחץ והביקוש. משלחים רבים גם התלוננו כי המשבר רק הולך ומחריף, ובמקום שחברות הספנות יתגברו על הלחץ הנקודתי ויחזרו לפעילות שגרתית המצב רק מחמיר והעיכובים ממשיכים ונבנים ומתארכים.

 

מחברת Drewry נמסר כי המשלחים נאבקים על מקומות פנויים על האניות וכי יש משלחים אשר ממתינים כשמונה שבועות לטעינת הסחורות שלהם על האנייה. עוד נמסר כי במקרים בהם המשלחים הצליחו להעלות את המטענים שלהם על האניות הם נאלצו לשלם סכומים גבוהים בהרבה מאלה שהיו מקובלים בנתיב הסחר עד לאחרונה.

 

על פי נתוני חברת Drewry, נתוני ה"ספוט" להובלת מטענים מרוטרדם לשנחאי הראו קפיצה של 10% בשבוע שעבר והם עומדים כעת על 1,676 דולר למכולת 40 רגל. יחד עם זאת, מנתונים שהגיעו לעיתונות זרה, משלחים המעוניינים להבטיח את מקום הסחורה על האנייה נדרשים לשלם אפילו סכומים גבוהים מאלה.

 

לטענת חברת Drewry, הגורם למחסור במקום על האניות הוא אינטגרציה גרועה במיוחד של חברות הספנות שהתכוננו לפעילות הבריתות החדשות ב-1 באפריל וגרמו להסטת אניות ממסלולן הרגיל לשם הצבתן בסבבי פקידה חדשים.