לראשונה: אניית ענק בנפח 13,000 TEU פוקדת את נמל ניו יורק

אניית הענק OOCL Berlin עברה במסעה תחת גשר באיון המוגבה והפכה להיות האנייה הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ניו יורק וניו ג'רזי


13:20 ,18.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

האנייה OOCL Berlin הפכה להיות האנייה הגדולה ביותר שפקדה את נמל ניו יורק וניו ג'רזי לאחר שעברה מתחת לגשר באיון (Bayonne) אשר עבר הגבהה לאחרונה ועגנה בנמל אתמול (יום ב'). נזכיר כי נמל ניו יורק וניו ג'רזי הוא הנמל הגדול ביותר בחוף המזרחי של ארה"ב. 

 

האנייה OOCL Berlin הפליגה במפרץ ניוארק ועגנה בטרמינל Maher ברציף 68 ביום שני אחה"צ.

 

האנייה, אשר הינה בנפח קיבולת של 13,208 TEU, מגיעה לאורך של 365 מטר, והיא נחשבת כעת לאנייה הגדולה ביותר שהפליגה מתחת לגשר באיון אשר עבר לאחרונה עבודות הגבהה והוא נישא כיום לגובה של 65.5 מטר – לעומת גובהו הקודם שעמד על 46 מטר. גובהו הקודם של הגשר הגביל את כניסתן של אניות גדולות לנמל ניו יורק וניו ג'רזי, וכאמור, עבודות ההגבהה, פתרו בעיה זאת.

 

האנייה OOCL Berlin פועלת במסגרת ברית אוקיינוס (Ocean Alliance) והיא שותפה של חברות הספנות CMA CGM, קוסקו ואוורגרין. ברית אוקיינוס פקדה לראשונה את נמל ניו יורק וניו ג'רזי בחודש יוני האחרון עם הגעתה של האנייה CMA CGM Bianca בנפח של 8,700 TEU.

 

נציין כי ברית אוקיינוס וכן בריתות נוספות הכריזו על כוונתן להעסיק בקו לניו יורק וניו ג'רזי אניות אף גדולות יותר – בגודל של 18,000 TEU – וזאת בשל הביקוש הגדל למטען ובשל המספר המצומצם של הנמלים בחוף המזרחי של ארה"ב אשר הינם בעלי תשתית מתאימה לטפל באניות גדולות כגון אלה.