מספנות יונדאי: חברות הספנות ימשיכו להזמין מגה אוניות

הטרנד הנוכחי, לדברי פקיד בכיר במספנות, יימשך לפחות עד תחילת 2016, למרות שהקיבולת, במיוחד בקווים הסחר אסיה-אירופה, עולה על הדרישה


12:13 ,01.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מספנות יונדאי מצפות שהטרנד הנוכחי של חברות הספנות – הזמנות מגה אוניות – יימשך לפחות עד תחילת 2016, לאור העובדה שחברות הספנות ממשיכות לנסות ולקצץ בעלויות התפעוליות.

 

לדברי פקיד בכיר במספנות, כחלק מהטרנד עשויות המספנות לזכות עד אמצע חודש יולי בהזמנות של 11 אוניות, לאור ניהול של משא ומתן עם מספר חברות ספנות. הפקיד סירב לנקוב בשמותיהן של חברות הספנות.

 

אמר הפקיד בראיון שהתפרסם בסיאול: "חברות הספנות לא יהיו מסוגלות לשרוד אם הן לא יפחיתו בהוצאות. מחירי ההובלה נפלו לאחרונה בצורה רצינית, במיוחד בקווי הסחר אסיה-אירופה, וזו הסיבה מדוע חברות הספנות רוצות אוניות גדולות יותר".

 

מחירי ההובלה בקווים אסיה-אירופה נפלו באמצע חודש יוני ל-205 דולר ל-TEU, המחיר הנמוך ביותר מאשר התחיל אינדקס מחירי ההובלה של בורסת שנגחאי לאסוף נתונים ב-2010. למרות זאת, בסוף החודש עלו המחירים ל-548 דולר ל-TEU.

 

במקביל למחירי ההובלה הנמוכים, ממשיכה עודף הקיבולת לגבור על הדרישה, בעוד יותר ויותר מגה אוניות נכנסות לשירות. בקווי הסחר אסיה-אירופה משרתות כיום למעלה מ-100 אוניות בעלות קיבולת של לפחות 14 אלף TEU.