מפגינים לא הצליחו למנוע את פריקת ה"צים שיקגו" בנמל טקומה

מקרה שני של ניסיון למנוע פריקה של אוניית צים בחוף המערבי של ארצות הברית: שבוע לאחר הפגנות פרו-פלשתינאיות כנגד פריקת ה"צים פיראוס" בנמל אוקלנד, ניסו מפגינים להפריע את הסדר במדינת וושינגטון


12:30 ,26.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שבוע לאחר שמפגינים פרו-פלשתינאים גרמו לדחיות בפריקת האונייה "צים פיראוס" בנמל אוקלנד, קליפורניה, עמדה האונייה "צים שיקגו" בפני מצב דומה בנמל טקומה, וושינגטון.

 

על פי העיתון "The Seattle Times", ביום שבת האחרון, 23 באוגוסט, חסמו מפגינים פרו-פלשתינאים שתי כניסות לנמל טקומה, אולם הם לא יכלו למנוע את פריקת ה"צים שיקגו".

 

כ-100 מפגינים ניסו ליצור קווי הפרדה מחוץ לשער הכניסה לטרמינל Washington United Terminals, בכדי למנוע את כניסת הסוורים לעבודה בנמל. במקום זאת, דיווח העיתון שהסוורים הוכנסו לטרמינל דרך כניסה חליפית והתחילו את משמרת א' כסדרה.

 

משטרת מדינת וושינגטון הוזעקה למקום, אולם התערבותה במצב לא היתה נחוצה. המשטרה הקימה מחסומים, שמנעו את כניסת המפגינים לטרמינל ואיפשרו לסוורים להיכנס ולהתחיל בעבודתם.

 

דוברת נמל טקומה טארה מטינה מסרה שאוניות של צים מבצעות 150 פקידות בשנה בנמל.

 

על פי אתר האינטרנט של הנמל, ה"צים שיקגו" עגנה בנמל טקומה למשך יומיים, כמתוכנן, והפליגה לדרכה ביום ראשון בבוקר.

 

מצים נמסר בתגובה: "כתמיד, צים ממשיכה להשקיע את מירב המאמצים, על מנת להעניק שירות  ברמה גבוהה ללקוחותיה, במיוחד על רקע המצב הפוליטי הנוכחי. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ויש לנו אמון מלא ביכולתן לספק סביבה בטוחה לפעילות אניות החברה, על מנת לאפשר לצים לספק ללקוחותיה את השירות לו הם רגילים".