נמל לונג ביץ': אושרה הצעת הרכש של MSC לרכישת טרמינל T

הטרמינל, אשר היה בבעלות חברת האנג'ין, הוצע למכירה בעקבות פשיטת הרגל של החברה. העסקה זקוקה לאישור בית המשפט האמריקאי לפשיטות רגל


15:11 ,28.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות נמל לונג ביץ' בקליפורניה אישרה אתמול את הצעת הרכש של חברת MSC לרכישת טרמינל T בנמל. העיסקה אושרה בהצבעה של 3 חברי הנהלה בעד לעומת חבר הנהלה אחד שהתנגד לעסקה.

 

חבר הנהלה זה, מר ריץ' דיינס, טען כי הוא אינו מתנגד לעסקה באופן עקרוני ואיחל לחברת  MSC הצלחה בהפעלת הטרמינל, אך ציין כי לדעתו רשויות הנמל יכלו לקבל סכום גבוה יותר עבור העסקה.     

 

חברת MSC מבקשת להגדיל את נפח הפעילות בטרמינל באמצעות רכישת שני מנופי גשר חדשים המסוגלים לטפל באניות מכולה בנפח קיבולת של 20,000 TEU, וזאת תוך תקופה של שלוש שנים. נציין כי טרמינל T נחשב לטרמינל הגדול ביותר בנמל והוא אחראי ל-27% מנפח הפעילות בנמל.

 

טרמינל T הוחכר בשנת 2002 על ידי חברת הטרמינלים של האנג'ין – TTI לתקופה של 25 שנה. בשנת 2013 חברת MSC רכשה מהאנג'ין נתח של 46% מחוזה החכירה ובעקבות אישור העיסקה האמורה היא תהיה הבעלים היחידים של הטרמינל.  נציין כי העסקה זקוקה לאישור בית המשפט האמריקאי לפשיטות רגל.

 

נמל לונג ביץ' נחשב לאחד הנמלים העיקריים בעולם עם יציאה לסחר הטרנס –פסיפי. כ-175 קווי ספנות פוקדים את הנמל ומחברים אותו ל-217 נמלים ברחבי העולם. בנמל עובדת מדי שנה סחורה בשווי של 180 מיליארד דולר עובדה נתון המספק עבודה למאות אלפי עובדים בדרום קליפורניה.