עיתונות זרה: צים תמכור מרבית פעילותה

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם לפני יומיים כי חברת הספנות מתכננת למכור את כל קווי ההובלה הימית שלה למעט הפעילות בים התיכון. צים בתגובה: "דוחה את השמועות"


12:38 ,06.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", חברת צים, שמוחזקת על ידי חברת קנון (32%) ונושי החברה בהם בנקים ובעלי אניות, מתכננת למכור את כל קווי ההובלה הימית שלה למעט הפעילות האזורית באגן הים התיכון. על פי הדיווח של העיתון, בנקאי השקעות מטעם החברה מפיצים מסמכים למכירתה בין קונים פוטנציאליים.

 

העיתון כותב כי בכך תצא לפועל תכנית ישנה של החברה לפצל את הפעילות הבינלאומית והפעילות המקומית, המוכתבת מכוח מניית הזהב אשר נמצאת ברשות מדינת ישראל, ולמכור את הפעילות הבינלאומית לחברות ספנות זרות. מכירת הפעילות הבינלאומית משמעה מכירת אניות החברה ובסיס הלקוחות שלה בנתיבי הסחר מאסיה לארה"ב, מארה"ב לים התיכון ומאסיה למזרח הים התיכון.

 

מחברת צים נמסר הבוקר בתגובה כי "צים דוחה את השמועות שבכוונתה למכור את פעילותה הגלובלית. היינו שחקן גלובלי בעשורים האחרונים ואין לנו שום כוונה להפסיק לספק שירותים גלובליים ללקוחותינו".

 

נזכיר כי צים הפסידה 74 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, וזאת לעומת רווח של 12 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. לחברה הפסד מצטבר משנת 2009 אשר עומד כיום על 2.08 מיליארד דולר.

 

בראיון שערך לא מזמן מנכ"ל צים, רפי דניאלי, עם אתר חדשות בחו"ל הוא דיבר על האסטרטגיה של החברה להתמקד בנתיבי נישה בהן החברה יכולה להתחרות מחברות ספנות גדולות ממנה, רובן באזור האוקיינוס הפסיפי.

 

דניאלי טען עוד בראיון כי למרות המצב הקשה בתעשיית הספנות בשנה האחרונה צים הצליחה להראות בממוצע תוצאות טובות משאר חברות הספנות הפועלות בתחום ואף עשתה זאת בששת הרבעונים האחרונים ברציפות.

 

נזכיר כי על פי תנאי מניית הזהב שקיבלה המדינה כאשר מכרה את השליטה בצים ב-2004 חברת הספנות מחויבת להחזיק בלפחות 12 אניות מכולה אשר ישרתו את המשק הישראלי בשעת חירום.