רויטרס: חשש מהתדרדרות המצב במצרי באב אל מנדב

זאת בעקבות שתי תקיפות של המורדים החותים בשבוע האחרון בלבד. חשש כי כי המתיחות באזור עלולה לפגוע באספקת נפט וסחורות בנתיבים באזור


13:11 ,13.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חשש מהסלמה באזור באב אל מנדב הסמוך לחופי תימן וזאת בעקבות שתי התקפת טילים ששוגרו השבוע מתימן על אניות של הצי האמריקאי. ההתקפות, שנעשו ככל הנראה על ידי המורדים החות'ים בתימן, גורמת לחשש בקרב חברות ספנות וחברות ביטוח כי המתיחות באזור עלולה לפגוע באספקת נפט וסחורות בנתיבים באזור.

 

בעוד חברות הספנות טרם נקטו בצעדים כלשהם קיימים חששות כי תעריפי הביטוח על מטענים באזור יתייקרו באופן ניכר. נזכיר כי נתיבים ימיים אלו נחשבים לעסוקים ביותר בסחר העולמי וחברות כמו מארסק ליין וכן חברות נפט בולטות משתמשות בו. גם הסחר הימי של ישראל אל ומאסיה ואוקיאניה (אוסטרליה וניו זילנד) עובר בנתיב זה.

 

סוכן ביטוח בתחום הספנות ציין כי כמה מהאניות שמגיעות לתימן מכבות את מערכות הלוויין שלהם על מנת שיקשה על המורדים לאתר את מיקומן, וזאת לאור האלימות באזור. סוכן הביטוח גם הוסיף כי דמי התשלום עבור ביטוח אניות שמגיעות לנמלי תימן התייקר במאות אלפי דולרים.

 

דובר של צבא ארה"ב פרסם כי ביום ראשון פספס טיל מונחה מטרה לעבר משחתת של הצי האמריקאי את מטרתו בהתקפה אשר יצאה מאזור בתימן שנמצא בשליטת המורדים החות'ים. ארגון המורדים החות'ים, אשר נאמן לשלטון באיראן, הכחיש ביום שני כי ביצע תקיפה כלשהי כלפי אניית הצי האמריקאית. תקיפה דומה כלפי אנייה של הצי האמריקאי בוצעה ביום רביעי השבוע, וגם היא פספסה את מטרתה. 

 

נציין כי התקיפות נגד אוניות הצי האמריקאי התקיימו שבוע לאחר תקיפה על אנייה של איחוד האמירויות הערביות על ידי ארגון המורדים החות'ים, והדבר מצביע על עליית מדרגה בסיכון עבור אניות צבאיות של ארה"ב שמשייטות באזור.

 

התקיפות בוצעו באזור מצרי באב אל מנדב אשר דרכו עוברות כמעט 4 מיליון חביות של נפט מדי שנה לאירופה, ארה"ב ואסיה.