שותפות ימית חדשה בין 14 חברות הספנות של דרום קוריאה

שותפות KSP הוקמה כחלק מאסטרטגיה של ממשלת דרום קוריאה להחיות את מגזר הספנות של המדינה לאחר קריסתה של האנג'ין שיפינג. השותפות צפויה להתחיל פעילות בשנת 2018


12:39 ,10.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול נחתם הסכם שותפות בין 14 קווי הספנות הבולטים ביותר בדרום קוריאה. אגודת בעלי הספנות של דרום קוריאה הכריזה על שותפות הספנות הקוריאנית KSP, והיא נתמכת על ידי משרד הספנות הקוריאני.

 

החברות הכלולות בשותפות הן:

Hyundai Merchant Marine (HMM), CK Line, Dongjin Shipping, Doowoo Shipping, Dong Young Shipping, Hansung Line, Heueng-A Shipping, KMTC, Namsung Shipping, Pan Continental Shipping, Pan Ocean, Sinokor Shipping, SM Line and Taiyoung Shipping.

 

שותפות KSP (Korea Shipping Partnership) הוקמה כחלק מאסטרטגיה של ממשלת דרום קוריאה להחיות את מגזר הספנות של המדינה לאחר קריסתה של האנג'ין שיפינג שנחשבה ל"מוביל הלאומי" של קוריאה באוגוסט לפני שנה.

 

על פי אגודת בעלי הספנות הקוריאנית, שותפות KSP צפויה לבסס מסגרת פעילות עד סוף השנה הנוכחית ולהתחיל לפעול בצורה מלאה בתחילת 2018. תחומי שיתוף הפעולה המתוכנן כוללים שדרוג צי האניות והרחבתו, התייעלות במסלולי ההפלגה כמו גם שירותים חדשים ופיתוח משותף של פעילות הטרמינלים הבינלאומית.

 

יחד עם זאת, על פי חוות דעת של סוכנות אלפאליינר, שותפות KSP עתידה להיתקל בקשיים בשל מספר סיבות: אחת מהן היא התחרות הפנימית בין החברות הקוריאניות לבין עצמן, וסיבה נוספת היא גודלן הקטן – למרות השותפות – מול חברות ענק כמו מארסק, קוסקו, MSC ואוורגרין שפעילות גם הן בנתיבים שבהן פועלות חברות הספנות מקוריאה.

 

בנוסף, למרות שההסכם נחתם אתמול בין 14 חברות הספנות הקוריאניות, קשה היה למצוא דיווחים על כך באתרי האינטרנט של חברות הספנות הללו, דבר המעיד על רצונן לשמור על יחסי ציבור בפרופיל נמוך של השותפות החדשה.