תחזית: אניות הענק יהוו כ-61% מהסחר בין אסיה ואירופה

מספר אניות המכולה בנפח של 18,000 TEU עתיד להכפיל את עצמו עד סוף שנת 2018 מ-58 אניות ל-105 אניות. לטענת סוכנות SesIntel הדבר עשוי להציב אתגרים לנמלים ולטרמינלים


12:40 ,03.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר אניות המכולה בנפח של 18,000 TEU עתיד להכפיל את עצמו עד סוף שנת 2018 מ-58 אניות ל-105 אניות, והוא צפוי להוות את מרבית הנפח בסחר בין אסיה ואירופה. כך טוענת חברת הייעוץ הימי SeaIntel.

 

לדברי אנליסטים בחברה, נכון להיום 58 אניות בנפח של 18,000 TEU פועלות בסחר בין אירופה ואסיה ומהוות 35 אחוז מהקיבולת בסחר זה.  

 

לטענת החברה, כאשר 47 אניות מכולה גדולות במיוחד יימסרו במהלך 2017 ו-2018, סוכנות SeaIntel מניחה כי עם צמיחה של 5% בסחר באסיה-אירופה אניות בנפח 18,000 TEU ואף גדולות מכך יהוו 61% מהיקף הקיבולת בסחר זה עד סוף 2018.

 

חברת SeaIntel מאמינה שצמיחת הקיבולת תגביר את הלחץ על תעריפי ההובלה עקב תעריפי סלוט (Slot) נמוכים יותר, וכן תפעיל לחץ גם על נמלים וטרמינלים בסחר בין אסיה ואירופה.

 

מנכ"ל SeaIntel, אלן מרפי, הסביר כי הגעתן של אניות כה גדולות לנמל מובילה לעלייה חדה במספר המכולות בהן יש לטפל בבת אחת, לעומת פיזור שוויוני יותר במספרים לאורך השבוע, דבר שיכול להציב אתגר לנמלים ולטרמינלים, וגם לשאר הגורמים בהמשך שרשרת האספקה.