יצירת תחרות בענף המטענים האוויריים

בימים אלו פנה מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, במכתב אל ראש הממשלה מר אריאל שרון, המכהן גם כשר התחבורה, בעניין פעילותה של ממ"ן כמפעיל יחיד של מסופי מטען בנתב"ג


00:00 ,15.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בימים אלו פנה מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, במכתב אל ראש הממשלה מר אריאל שרון, המכהן גם כשר התחבורה, בעניין פעילותה של ממ"ן כמפעיל יחיד של מסופי מטען בנתב"ג.
מר שני, המייצג בתוקף תפקידו מעל ל-200 חברות שילוח בינלאומי וסוכני מכס, המעסיקים כ-7,500 עובדים המשרתים את היבואנים והיצואנים במדינת ישראל, מבקש את התערבותו של ראש הממשלה ושר התחבורה לאפשר את הקמתם והפעלתם של מסופים חיצוניים, מחוץ לשטחה של רשות שדות התעופה, על ידי הסקטור העסקי.

הפעלת מסופי המטען בסמוך לנמל התעופה הינה פעילות לוגיסטית מקובלת בעולם כולו וזהה במהותה למסופי מטען הפועלים בסמוך לנמלים הימיים, והמופעלים גם הם על ידי הסקטור העסקי על בסיס תחרותי.
בהובלה האווירית, בשל המצב שבו ממ"ן הינה המפעילה היחידה והבלעדית של מסוף מטען אוויר בנתב"ג , נמנעת תחרות בענף זה ואין לציבור המשלחים הבינלאומיים ולציבור היבואנים והיצואנים כל ברירה וכל חלופה אלא להיזדקק לשירותיה של ממ"ן.

מר שני מזכיר במכתבו זה כי כבר לפני כחמש שנים החליטה ממשלת ישראל על פתיחת תחום שירותי מסוף המטענים לתחרות ואף קבעה את התאריך 1.7.97 כמועד התחלתו. אך במשך שנים נדחו הדברים שוב ושוב.

גם מנהל המכס, כרשות המפקחת על היבוא והיצוא של מדינת ישראל הביע את הסכמתו העקרונית לפתיחת מסופי המטען בסמוך לנתב"ג ויצירת תחרות עסקית בתחום זה, והוא שותף לדעתו של מר שני כי התחרות תוביל להפחתת עלויות למשתמשים ולפישוט הסחר.

מר שני מוסיף ואומר, כי עקב התעלמות מפניות קודמות של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים והעומד בראשם, הם נאלצים להגיש עתירה לבג"ץ בעניין זה, אך מדגישים כי הם מעוניינים להימנע מן העימות המיותר בעניין שהם רואים אותו כלגיטימי ביותר, ומכאן פנייתו של מר שני לראש הממשלה.
בהמשך המכתב ציטט מר שני את דבריו של ראש הממשלה בישיבת הנעילה של ועידת ישראל לעסקים, בעניין הצורך לעודד את המגזר העסקי כגורם דומיננטי שבאפשרותו לתרום להוצאת המשק מן המיתון שהוא נתון בו בימים אלו, ומבקש את התערבותו בנושא.