אוריין מתקדמת לאי-קומרס: בונה מרכז לוגיסטי חדש במודיעין

חן למדן, מנכ"ל חברת אוריין, סיפר במסגרת ראיון "אחד על אחד" עם גיא זהר בכנס PORT2PORT על תכניות הפיתוח של החברה ועל המגמה המתרחבת של חברת לוגיסטיקה כשותף לוגיסטי מלא. "חברות מבינות שהן צריכות להתעסק בעסקי הליבה שלהן"


09:10 ,27.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חן למדן, מנכ"ל חברת אוריין, אשר מייצגת בישראל את ענק הלוגיסטיקה DB SCHENKER, התארח בכנס PORT2PORT 2017 לשיחה של "אחד על אחד" עם העיתונאי גיא זהר. השניים שוחחו על מגמת השותף הלוגיסטי בעולם, על צמיחת שוק האי-קומרס ועל כניסתה של אמזון לתחום השילוח העולמי.

 

למדן סיפר בתחילת דבריו על חברת אוריין, אשר מייצגת בישראל את חברת DB SCHENKER, חברת הלוגיסטיקה השנייה בגדולה בעולם, ואשר מעסיקה בישראל כאלף עובדים. למדן ציין כי החברה רואה עצמה כשותף לוגיסטי לכל דבר.

 

גיא זהר מראיין את חן למדן, מנכ"ל אוריין, במסגרת כנס PORT2PORT 2017:

 

גיא זהר: שותף לוגיסטי זה מכבסת מילים להענקת שירות או שותפות אמיתית?

חן למדן: "אנחנו ממש רואים בזה שותפות אמיתית. כך ללמשל, זה יכול להיות מקרה של לקוח שלנו שאומר ״התקלקלה לי המלגזה״ אז אנחנו שולחים לו מלגזה עם מפעיל. ממש רואים עצמנו כשותף. החזון שלנו הוא להיות one stop shop – לקחת את המכולה של הלקוח, לטפל בשילוח של המכולה, לשחרר אותו מהמכס, לאחסן אותו אצלנו ולהפיץ את הסחורה לקניונים או אפילו עד לבית הלקוח".

 

גיא זהר: אבל אם אתה עוסק רק בחלק אחד של החוליה אתה מפתח מומחיות.

חן למדן: "אם אתה רק משלח או רק חברת ספנות או מוביל אז אתה אומר שאתה מומחה שעושה רק ורק ורק...  – אבל מה שקורה ללקוחות בצד השני זה שהם צריכים להתעסק עם חברת הספנות, ועמיל מכס, ועם המוביל ועם המחסן בנפרד ואז הוא עלול להיתקל במשפטים כמו: ״האניה לא פרקה״, או ״קיבלתי את הניירת אח״כ״ והמוביל יאמר: ״המחסן סגר לי״ והמחסן יאמר: ״המוביל איחר לי״ ואז הלקוח נהפך למין קמב"ץ כזה ששופט כל הזמן מי לא בסדר. אצלנו, כשזה One Stop Shop, הלקוח מקבל מענה לכל השאלות במקום אחד מ- key account שנמצא בחברה אשר מעניקה שירות כולל. אני לא יכול להגיד ״המחסן סגר לי״, כי זה אני, או ״לא יכול לעבוד בשישי״, כי זה אני. אני חושב שללקוח בסופו של דבר זה עדיף".

 

גיא זהר: זה טרנד עולמי או מגמה שהולכת ומתחזקת?

חן למדן: "הטרנד הוא עולמי. כל מה שקורה היום בישראל קרה באירופה כבר לפני חמש שנים. אם מסתכלים בעולם, אז בשלוש חברות הלוגיסטיקה הגדולות בעולם – שתיים מהן זה Schenker ו-Kuehne Nagel - מתוך מחזור של 15 מיליארד יורו, כשמתוכם 10 מיליארד יורו אלו הכנסות מפעילות השירותים הלוגיסטיים וההובלות היבשתיות. החלק הימי והאווירי הוא שליש והגידול הכי גדול הוא בתחום הלוגיסטי. גם בישראל אומרים שכל הזמן פותחים עוד מחסנים וכולם שאולים ״איך יהיה עבודה לכולם״ אבל נכון להיום כל המחסנים מפוצצים ואין מקום. אנשים היום מבינים שלוגיסטיקה זה מקצוע בפני עצמו וחברות מבינות שהן צריכות להתעסק בעסקי הליבה שלהן ולתת את החלק של הלוגיסטיקה לחברות שזה המקצוע שלהן".

 

גיא זהר: האם אנחנו לא מתקרבים לקצה גבול היכולת שבו אפשר למקסם ולשפר את זמני השינוע?

חן למדן: "אני חושב שלא כי הענף שלנו הוא עדיין מאוד לא טכנולוגי, ויש גם את הבירוקרטיה של הממשלה. כשאנחנו מדברים על משלוחים אוויריים אנחנו אומרים שהקרב על המשלוח האווירי הוא ביבשה ולא באוויר. למה? כי טיסה מגרמניה לישראל אורכת ארבע שעות אבל לקבל את הקונטיינר לוקח ארבעה ימים, אז החלק הכי קצר במסע הוא החלק של הטיסה. המטוס נחת ולפעמים לוקח למסוף האווירי עשר שעות לקלוט את המשלוח, והמשאית יכולה לחכות עוד שלוש שעות על הרמפה, אז יש הרבה מה לשפר בכל התהליכים, בניירת ובמקומות רבים נוספים. הטכנולוגיה יכולה לקדם אותנו כשנהיה paperless – כשלא נצטרך להקליד כל דבר שלוש וארבע פעמים".

 

גיא זהר: אפשר ללמוד לוגיסטיקה בארץ?

חן למדן: "אני לא בטוח, כי אני רואה איך לומדים לוגיסטיקה ב-SCHENKER. יש להם פקולטה והם עושים התמחות בחברות לוגיסטיקה גדולות ואחרי כמה שנים באירופה שולחים אותם למזרח ואח"כ לארה"ב. יש להם ראייה עולמית גדולה. אני עצמי עשיתי טעויות של מיליונים במחסן הראשון שפתחנו ומזל שאי אפשר לפטר אותי. היום כל דבר חדש שאנחנו עושים אנחנו נוסעים ל-Schenker כדי ללמוד מהם".

 

גיא זהר: אנחנו נערכים היום בישראל לכמויות יותר ויותר גדולות. יש אפשרות לשנע את כל הסחורה הזאת?

חן למדן: "אם מדברים על האי-קומרס אחת הבעיות העיקריות זה להביא משלוח לבתים של אנשים כי זה לוקח חצי שעה לחפש חנייה, למשל. לכן אני חושב שכל הנושא של הדרופ-בוקס זה רעיון טוב וזה יתפתח בארץ לכיוון הזה".

 

גיא זהר: אמזון היא איום לפי דעתך?

חן למדן: "אמזון היא לא איום עלינו כי ישראל מאוד קטנה. אמזון בעולם מאיימת על כל המשלחים הגדולים, ועל חברות הבלדרות. הם קונים עשרות מטוסים, הם חזקים, הם משקיעים, הם חכמים והם בהחלט ישנו את העולם. אנחנו מדינה קטנה".

 

גיא זהר: תכניות לעתיד של אוריין?

חן למדן: "אני יכול לספר על העתיד הקרוב. רכשנו 30 דונם ליד מודיעין ואנחנו בונים מרכז לוגיסטי שאמור לשרת בעיקר את האי-קומרס ואנחנו נבסס את זה בעיקר על הובלה בקטנועים והרבה טכנולוגיה. אנחנו מתכננים לבנות בנוסף עוד שני מרכזים לוגיסטיים גדולים".

 

 

רוצים לשמוע עוד על אוריין? מחפשים One Stop Shop? לחצו כאן