"זו לא האפליקציה – זו בעיקר האופרציה"

כך טוען אילן יובל, סמנכ"ל לוגיסטיקה של חברת ביג + אשר יעביר הרצאה במושב "לוגיסטיקה בעידן ה-eCommerce" ויעסוק בהיערכות הלוגיסטית הנדרשת מצד ספקים ועסקים


11:32 ,28.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך וועידת PORT2PORT 2017 יתקיים מושב מסקרן במיוחד שיעסוק בלוגיסטיקה בעידן ה-eCommerce. המושב ייפתח במספר הרצאות קצרות של בכירים בתחום בהם אילן יובל, סמנכ"ל לוגיסטיקה של חברת ביג +, פלטפורמת האונליין של קבוצת ביג.

 

אילן, שהוא בין המומחים המובילים בארץ ללוגיסטיקה בתחום ה-e Commerce ובעולם ה-Business to Customer , ובקיצור B2C, ידבר על ההבדלים התהומיים בלוגיסטיקה בין תחום זה לבין תחום ה-B2B (Business to Business).  

 

"מדובר בעולם שונה לחלוטין", טוען אילן. "זה מתחיל במגוון העצום של סוגי המוצרים, השונות שלהם זה מזה בנפח, במשקל, בצורה ובגודל. זה ממשיך לאירועים שיווקיים שגורמים לפיקים (Peak) של אלפי אחוזים בביקוש למוצר זה או אחר במהלך אירועים כמו 'סייבר מאנדיי' או 'בלאק פריידי' – שכמובן דורשת גמישות מירבית מצד הספק והיערכות מתאימה מבחינת זמינות המוצרים, מתן מענה הולם על מנת לספק את המוצר בזמן סביר ועוד. וזה ממשיך מבחינת מענה לצורך המרכזי של הלקוח שהוא קבלת המוצר בזמן הקצר ביותר מהרגע שהזמין אותו".

 

לדברי אילן, הלוגיסטיקה של עידן ה- e-Commerce דורשת היערכות לוגיסטית שונה מצד עסקים וספקים. "נדרשת בניית יכולות וניהול רזה והדוק שמפקח על שרשרת האספקה על מנת לדאוג כי הלקוח יהיה מרוצה".

 

אילן: "אפשר להשקיע באתר חכם ויפה ויזואלית אבל אם אין את האופרציה המעשית מאחורי האתר אז כל העסק לא יעבוד כמו שצריך. זו לא רק האפליקציה – זו בעיקר האופרציה".

 

אילן ידבר בהרצאתו על כל הנושאים הללו, יביא דוגמאות מהעולם ויספר על הדרך בה השתנתה עמדתו של הצרכן הישראלי כלפי חוויית הקנייה באינטרנט – על תחושת הביטחון בקנייה, על חסמים בהחזרת מוצרים והאם הם עדיין קיימים ועל הגיוון הגדול שקיים באתרים ועל המשמעות הלוגיסטית הכרוכה בכך.

 

לאחר ההרצאות יתקיים פאנל בהשתתפות יונתן איבגי, סמנכ"ל שיווק DHL אקספרס ישראל, אילן יובל, סמנכ"ל לוגיסטיקה  ביג +, ניצן כהן, מרכזת תחום eCommerce במכון היצוא, עו"ד גיל נדל, ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינ״ל, משרד גולפרב זליגמן ושות׳ וטלי קזריאן, מנכ"לית ומייסדת Gita Jewelry.

 

להרשמה למושב "הלוגיסטיקה בעידן ה-eCommerce" במסגרת ועידת PORT2PORT 2017 לחצו כאן.