מדד מנהלי הרכש ירד באפריל לרמה של 49.2 נקודות

על פי נתוני הלמ"ס, המשק צמח ברבעון הראשון בשיעור של 3.3%. כלכלני בנק הפועלים: רכיבי המדד מצביעים על התרחבות, מלבד רכיב הביקושים ליצוא


11:36 ,20.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל ירד בנקודה לרמה של 49.2 נקודות, רמה המצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית במשק. ירידות נרשמו ברכיבי הביקושים המקומיים והתעסוקה, אך הם עדיין מצביעים על התרחבות בפעילות. רכיב הביקושים ליצוא מצביע זה החודש השלישי על התכווצות בפעילות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan ירד מעט בחודש אפריל, לרמה של 51.0 נקודות. המדד יציב יחסית מזה מספר חודשים ורמתו מצביעה על התרחבות בפעילות. מדד מנהלי הרכש בארה"ב נותר ללא שינוי ברמה של 51.5 נקודות. בגוש האירו המדד נותר יציב בקירוב ברמה של 52.0 נקודות. בסין המדד ממשיך להצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וירד לרמה של 48.9 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש נע סביב רמת ה-50 נקודות מזה ארבעה חודשים. רכיבי המדד העיקריים מצביעים על התרחבות, מלבד רכיב הביקושים ליצוא, המצביע זה החודש השלישי על התכווצות, תמונה שמשתקפת גם בנתוני סחר חוץ שמפרסמת הלמ"ס, שהצביעו על ירידה של כ 7.0%- בשלושת החודשים האחרונים לעומת השלושה הקודמים. על פי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו אתמול, המשק צמח ברבעון הראשון של השנה בשיעור של 2.5% במונחים שנתיים, תוך גידול מרשים בצריכה הפרטית, ומנגד ירידה בהשקעות בענפי המשק.

 

שלושת הרבעונים האחרונים היו תנודתיים במונחי הצמיחה הנמדדת בחשבונאות הלאומית. הם הושפעו ממבצע "צוק איתן", ההתאוששות ממנו וגידול חריג ביבוא כלי רכב. אם בוחנים את הממוצע של רבעונים אלו, מקבלים צמיחה בשיעור של 3.3%, שמייצגת להערכתנו את סביבת הצמיחה הנוכחית.