חברת DSV ישראל שומרת על ההון האנושי

ההשקה החגיגית של מותג DSV התקיימה במסגרת ועידת PORT2PORT ובנוכחות השגריר הדני ומאות מלקוחות החברה. סיגל מנהיים קצוביץ': נשקיע בפיתוח עסקי


21:43 ,16.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

המיזוג של חברת UTi ישראל לתוך חברת DSV יצא לדרך בוועידת PORT2PORT שהתקיימה ביום חמישי האחרון בטקס חגיגי בנוכחות שגריר דנמרק בישראל, מר ג'ספר וואר, דירקטור בכיר בחברת DSV העולמית, מר פלמינג נילסן, ומנכ"לית DSV ישראל, סיגל מנהיים קצוביץ'. ההשקה התקיימה בנוכחות כ-400 לקוחות של החברה שהגיעו לוועידה לרגל האירוע.

 

נזכיר כי לרגל הרכישה והמיזוג של ענקיות השילוח והלוגיסטיקה DSV וחברת UTi הופכת חברת UTi ישראל לנציגה הרשמית של ענקית הלוגיסטיקה מדנמרק שמיצבה עצמה כחברת השילוח הרביעית בגודלה בעולם. לרגל המיזוג וההשקה המחודשת של מותג DSV בישראל נפגשנו עם סיגל מנהיים קצוביץ', המנכ"לית, ועם חברי ההנהלה הבכירה, כדי לשמוע כיצד UTi ישראל תיראה אחרי המיזוג וכיצד ההנהלה תמנף את המיזוג לטובת שדרוג השירות ללקוחות.

 

לאלו מכם בתעשייה שלא מכירים את סיגל מנהיים קצוביץ' נספר כי לפני שנה וחצי היא הובאה לשפר תוצאות בחברת UTi ישראל. גם בג'וב הקודם שלה - בחברת סוויספורט ישראל, היא הפכה עסק מפסיד לעסק רווחי תוך שנתיים בלבד. מה השיטה שלה? מנהיים קצוביץ' מספרת כי היא לא מתכוונת לשנות דברים מן היסוד כאשר היא באה לחברה חדשה, אבל מתברר כי זה בדיוק מה שהיא עושה. היא גם מודה שיש לה חיבה להוביל מהפכים "זה נותן תחושת גאווה שהצלחת להשיג משהו גדול".

 

מה הציפייה שלך מהמיזוג?

 

סיגל מנהיים קצוביץ': "מעבר להיותנו מוביל שוק בישראל DSV הופכת אותנו למובילים גם בשווקים גלובליים, החברה העולמית נמצאת בצמיחה מתמדת ובזכות החוסן הכלכלי שלה נהייה חזקים יותר פיננסית ונוכל להשקיע בפיתוח עסקי. החברה הינה בעלת תרבות אירגונית של העצמת מנהלים ומדינות – עובדה שמאפשרת לנו להיות קרובים ללקוחות ולהגיב מהר לצרכיהם. לחברת DSV ערכים מוספים בתחום ההובלות היבשתיות, בעיקר באירופה. היום, כשלחברה סניף בבעלותה בישראל, הפך הפיתוח העסקי של הקו לישראל לעדיפות גבוהה, והחברה תשקיע משאבים לפיתוח עסקים בישראל. נשיא החברה התחייב בפנינו לשים את ישראל 'על המפה'".

 

מיזוגים ורכישות שנעשים כיום בעולם נותנים מענה לצרכי השוק ומהווים עבור חברות שונות הזדמנויות ובכך מאפשרים לחברות לגדול ולהתפתח. נזכיר כי חברת UTi ישראל בעצמה היא חברה  אשר נוצרה בשנת 2007 בעקבות רכישה ומיזוג של טרנסכלל וניולוג - שהיתה מורכבת מ-12 חברות קטנות. כיום החברה מונה 790 עובדים במחלקת ים ואוויר, הובלה יבשתית ומחלקת פתרונות.

 

 

בחברת UTi השקיעו משאבים רבים בשנים האחרונות בהטמעת תרבות ארגונית גלובלית - תהליך שאינו פשוט לחברות מקומיות שההון האנושי שלהן הוא בעל ערך עצום. הרצון לשמר את העובדים המקצועיים לצד אתגר של הטמעת ערכים שאינם מוכרים היה מהלך משמעותי שהצעיד את החברה למקום בו היא נמצאת היום, ואפשר לה את קפיצת המדרגה הבאה והטמעה מוצלחת בארגון ענק כמו DSV. למרות שהחברה מחליפה את שם המותג שלה, חברי ההנהלה מדגישים כי את ההון האנושי בחברה – שהוא גם הנכס החשוב ביותר שלה – הם לא מחליפים.

 

איריס הראל, סמנכ"ל משאבי אנוש: "הוותק הממוצע של העובדים בחברה הוא 17 שנים. זהו נתון מדהים, ואנחנו גאים בו מאד. זה נתון שמבטא את המשקל המשמעותי שאנחנו מייחסים להון האנושי בארגון. עם כל המיזוגים שעברנו בישראל, ידענו להעריך ולשמר את הידע והמקצועיות. אנחנו משקיעים רבות ברווחת העובדים ובפיתוח הארגוני בחברה, הדרכות רבות בנושא שירות, תקשורת וכמובן הדרכות מקצועיות".

 

הראל מתייחסת גם למיזוג: "האמת שכבר היינו שם. גם UTi היא חברה בינלאומית גדולה מאד וכחברה אמריקאית ההשפעה של הגלובל הייתה מאד משמעותית. לאורך השנים בוצעו התאמות רבות של נהלי עבודה, תרבות של דיווח, שקיפות והרבה אנגלית. חשוב להגיד שגם אנחנו תרמנו רבות מהידע והמקצועיות, וצוותי עבודה רבים נשלחו לכאן כדי ללמוד מהניסיון שלנו בתחום עמילות המכס, לקוחות ביטחוניים ועוד. החברה היום חזקה מתמיד והעובדים מלאי מוטיבציה ורצון לקראת האתגרים שעומדים בפנינו בהם המיזוג עם DSV".

 

 

האם היו לכם התלבטויות בנוגע לשם החברה?

 

לימור גיל שני, סמנכ"לית מכירות ושיווק: "אכן התלבטנו, והחלטנו לוותר על השם UTi. כמובילי שוק  שקלנו אפשרות להמשיך להשתמש במותג המוכר והאהוד, אך מאחר והמותג UTi בעולם ייעלם, העדפנו להטמיע את השינוי במקביל לשינוי בעולם. בנוסף, בדקנו בקרב הלקוחות שלנו ושמחנו לשמוע שתי עובדות שגם הן חיזקו את ההחלטה, הראשונה שהמותג DSV נתפס אצלם כחזק וחיובי והשנייה והחשובה עוד יותר שמבחינתם כל עוד אין שינוי באנשים שמטפלים בהם בארץ לא משנה להם מה שם החברה עובדה שמתאימה לערך המרכזי של החברה – אנשים".

 

 

כיצד אנשי המכירות מתכוננים למיזוג?

 

לימור גיל שני: "צוות המכירות עסק בעבר בעיקר בשימור הלקוחות הקיימים וטיפוח מערכת היחסים איתם על מנת שיישארו בחברה. כיום, אנשי המכירות ממוקדים בהבאת לקוחות חדשים ובכל יום הם מבינים שיש עוד לקוחות שלא מכירים את הערכים המוספים של UTi - היום DSV. במהלך השנה האחרונה נכנסו עשרות רבות של לקוחות חדשים, ואנחנו דואגים כל הזמן להתאים את התשתית התפעולית לגידול בלקוחות וכך נקלוט גם את לקוחות DSV שמביאה הזדמנויות רבות חדשות.

 

 

"את האחריות לשימור והרחבת הפעילות של הלקוחות הקיימים העברנו לצוות מנהלי הלקוח, מנהלים ותיקים ומקצועיים אשר מנהלים את הלקוחות האסטרטגיים של החברה, גם הם קולטים אליהם לקוחות גדולים חדשים ועוזרים לשימור שביעות רצון הלקוחות והרחבת הפעילות איתם".

 

סמנכ"לית המכירות והשיווק מוסיפה שבנוסף לצוות שלה - המכונה בחברה "הסיירת" -  זוכרים כל העובדים בחברה ולא משנה מה תפקידם ש"כולנו מוכרים". "כך יצרנו תרבות של שירות מעל ומעבר שמשפיעה על הגידול במספר הלקוחות ורמת השירות. כל עובד בחברה הוא איש מכירות ושגריר של הארגון".

 

אילו הזדמנויות חדשות המיזוג עם DSV יעניק ללקוחות?

 

יהלומית ברזילי, סמנכ"לית השילוח: "רבים יודעים להביא מטען מנקודהA  לנקודה B, אבל היום זה כבר לא מספיק. הלקוחות שלנו נדרשים גם הם למהירות והתייעלות ואנחנו מחויבים ליצירתיות ולפיתוח פתרונות חדשים משולבי קידמה טכנולוגית ורעיונית על מנת לספק להם את צרכיהם. מגוון הלקוחות הרחב של UTi ישראל – כיום DSV - נהנה מפתרונות לכל חוליה בשרשרת האספקה. אנו מציעים בנוסף לקונסולידציות באוויר ובים - המנוהלים על ידי דסק ישראלי ביעדים המרכזיים - התמחות בתערוכות בינלאומיות, מערכות IT ייעודיות ופתרונות לוגיסטיים מתקדמים לניהול שרשרת האספקה.

 

"בנוסף השקענו משאבים רבים להתמחות בתעשיות כמו התעשייה הביטחונית, תחום הפארמה אשר השיק לאחרונה מוצר ייחודי בעולם של משלוחים חלקיים מבוקרי טמפרטורה בים, תעשיית הרכב שמתמחה בעמילות בשחרור רכבים ותעשיית ההי-טק המציעה פתרונות מותאמים למובילי תעשיית ההי-טק בישראל.

 

 

אחת ממחלקות הדגל של החברה היא ללא ספק מחלקת עמילות המכס. בעוד שהכנסות החברה נשענו בעבר בעיקר על תחום עמילות המכס, כיום המגמה היא לחבר בין השילוח לעמילות ובכך לשפר את שירות ולחסוך בזמנים ועלויות ללקוח.

 

חיים שמעוני, סמנכ"ל עמילות המכס, מסביר: "מדובר בתחום מקצועי שלא תמיד יודעים לתרגם אותו לכסף אך הוא שווה זהב. אנחנו יוצרים ערך מוסף ללקוח בכך שאנחנו חוסכים לו זמן, כסף ודאגה. בזכות הפרופיילינג שלנו במכס, המטענים משתחררים מהר ונכון וכך הלקוח מרוויח. אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח העובדים ובהדרכות הצוותים שלנו, מה שעזר לנו להפוך למחלקת עמילות המכס הגדולה והמובילה בישראל. מחלקת עמילות המכס של UTi – כיום DSV - כוללת כ-180 עובדים, 120 מתוכם פקידי רישוי, כאשר מעל עשרה הם סוכני מכס מאושרים מטעם מינהל המכס ו-12 עובדים הם מסווגים מקצועיים ותיקים".

 

סיגל מנהיים קצוביץ', מנכ"לית החברה, מוסיפה שבעולם הגלובלי השילוב בין עוצמות הגודל ופתרונות לוגיסטיים מורכבים יחד עם קשר אישי ללקוחות והקשבה הם אלו שיבדלו את מובילי השוק משאר המתחרים. "התחרות גדולה מאד, ואני מתחייבת להמשיך להשקיע ולפעול לטובת פיתוח פתרונות יצירתיים בכל התחומים לטובת לקוחותינו ולהישאר תמיד מובילי שוק".