פרידנזון: רווח של 3.2 מיליון שקל ברבעון הראשון

במגזר ההובלה והשירותים הלוגיסטיים שהינו נתח הפעילות העיקרי של החברה נרשמו הכנסות של כ-25 מיליון שקל ורווח של כ-2.7 מיליון שקל


14:05 ,22.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פרידנזון שירותים לוגיסטיים פרסמה היום את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה (ינואר – מרץ 2016), ומהם עולה כי הרווח הנקי של החברה עומד על 3.2 מיליון שקל. זאת לעומת רווח של כ-2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

רמי פרידנזון, סגן יו"ר ומנהל חטיבת השילוח של החברה, התראיין למגזין אפריל של PORT2PORT וציין כי השירות הסינרגטי שמעניקה הקבוצה מאפשר לה לתמחר אותו באופן שכמעט לא רואים בשוק.

 

רמי פרידנזון: "זה לא בהכרח בגלל שבסעיף מסוים אנחנו זולים יותר, אבל כשאני אומר 'שונה', אני מתכוון לכך שאתה, כיבואן של טוסטרים, למשל, יכול לקבל 'מחיר לטוסטר', מכיוון שהשירות מתחיל באיסוף מהמפעל בחו"ל וממשיך בפריקה, אחסן אריזה והפצה. זה נותן יציבות ועוזר ללקוח בתמחור. הוא פנוי לעסוק בהתמחות שלו".

 

על פי דוחות החברה במגזר ההובלה והשירותים הלוגיסטיים שהינו נתח הפעילות העיקרי של החברה עולה כי הכנסות פרידנזון עמדו על כ-25 מיליון שקל כאשר הרווח מפעילות זאת עמד על 2.7 מיליון שקל. מגזר זה כולל אמצעי תובלה, שינוע, חלוקה והפצה אחזקה וכוח אדם. החברה גם מספקת שירותי הובלה ייחודיים כגון הובלת חומרים מסוכנים ומטען בגודל חריג.

 

לדברי רמי פרידנזון, החשיבה בקרב מקבלי ההחלטות בחברה עברה מחשיבה מוטת מחיר לחשיבה מוטת כדאיות כלכלית. "לא משנה עם איזו חברת ספנות אתה עובד, בסוף הפערים והמחיר מתאזנים. מכאן שההובלה הימית היא לא הפקטור העיקרי בשרשרת הערך. המחיר חשוב, אבל בסוף צריך לראות את התהליך ההוליסטי. אני רוצה שיראו בנו ספק לכל אורך השרשרת ולא יבחנו אותנו על פי מחיר יומי לתהליך חלקי".

 

נציין כי על פי הדוחות בתחום השילוח הבינלאומי בו החברה פועלת באמצעות חברת הבת פרידנזון אייר אנד אושין החברה  מדווחת על הכנסות של 8.1 מיליון שקל ורווח של כ-1 מיליון שקל. בתחום האחסנה החברה מדווחת על הכנסות של 8.5 מיליון שקל ורווח של כ-600 אלף שקל.

 

בתחום התחבורה הירוקה, שבו החברה פועלת באמצעות חברת FSM בהקמה והפעלה של מערך השכרת האופניים של עיריית תל אביב הפועל תחת שם המותג תל-אופן, החברה מדווחת על הכנסה של 3.7 מיליון שקל ועל רווח של כ-190 אלף שקל.