עינוי דין שווה הפחתה בעונש של מבריח

בית משפט מחוזי בבאר שבע השאיר בערעור על כנו את ההרשעה של בעל חברה שנתפס מבריח מאות קרטונים של סוללות וסיגריות, אולם הקל בעונשו


12:05 ,09.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הקל על עומשו של מבריח סוללות וסיגריות בערעור שהוגש על פסק דינו של בית משפט השלום באשדוד.

 

נסיבות המקרה עוסקות בהברחת 600 קרטונים של סוללות (720,000 יחידות) ו- 679 קרטונים של סיגריות (339,500 חפיסות) במסווה של יבוא רמקולים ביתיים ורמקולים לרכב מסין, על פי הרשימון שהגישו הנאשמים לרשות המכס.

 

בפועל, רק שורה אחת, בחזית המכולה המיובאת, הכילה קרטונים עם רמקולים, שהוצהרו למכס, כשביתר המכולה נמצאו 600 קרטוני הסוללות ו- 679 קרטוני הסיגריות המוברחות.

 

המס המתחייב מן הטובין המוברחים ואשר מתשלומו ניסו הנאשמים להתחמק  עומד על 4,255,386 שקל נומינלית לתחילת שנת 2004, והוא כולל מכס בסך 11,198 שקל, מס קניה בסך 3,405,755 שקל ומס ערך מוסף בסך 838,433 שקל.

 

בגין המעשים הללו הטיל בית משפט השלום באשדוד על הבעלים של החברה 12 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי, ודחה את טענת מנהל החברה, כאילו לא היה מעורב במעשים אלה וכי נפל קורבן לתרגיל עוקץ. החברה ערערה לבית המשפט המחוזי על ההרשעה ועל העונש.

 

בדיון בערעור פסק הרכב שופטי המחוזי כי העובדות הוכחו בבית משפט השלום על סמך עדויות ואין עילה להתערב בהן. למשל, בית המשפט קבע כי הקרטונים שנתפסו תועדו בזמן פתיחתם, כאשר הכילו רמקולים, סיגריות וסוללות.

 

בית המשפט ציין שלא הונחה כל תשתית עובדתית לטענת מנהל החברה, כאילו נפל קורבן לעוקץ. לפיכך, הערעור על ההרשעה נדחה.

 

בעניין העונש, בית המשפט קבע כי העונש שנקבע במתחם הענישה שבין 12 ל-18 חודשי מאסר הוא סביר למדי, נוכח כמות הטובין והיקף המסים.

 

עם זאת, נקבע כי לאור עינוי דין ומשפט שהתמשך זמן רב, יש להפחית את העונש לשמונה חודשי מאסר לריצוי בפועל, כששאר העונש הושאר על כנו.

 

 

 

עינוי דין שווה הפחתה בעונש של מבריח* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

* עו"ד גיל נדל מתמחה בדיני יבוא, יצוא, הובלה ושילוח וסחר בינלאומי, והוא עומד בראש תחום יבוא ויצוא וסחר בינלאומי במחלקת המסים במשרד גולפרב זליגמן ושות'. לפרטים ומידע: [email protected]