קול קורא להערות הציבור לבחינת חסמים בתחום הייבוא האישי

משרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה מבקשים להזמין את הציבור להעביר את עמדותיו לוועדה על חסמים בתחום היבוא האישי ולעשות כן במייל עד לתאריך 11 ביולי


14:24 ,04.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מהמאמצים להורדת יוקר המחייה מפרסמים משרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה קול קורא להערות הציבור לוועדה לבחינת חסמים בתחום היבוא האישי. יבוא אישי מהווה ערוץ להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה לצרכן, אך עולה כי קיימים חסמים רגולטורים בקטגוריות מסוימות שמסרבלים את היבוא האישי לצרכנים בישראל.

 

אי לכך, על רקע הצעתם של שר האוצר, משה כחלון, ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי לשם בחינת תהליכים בתחום היבוא האישי ובפרט בתחום חוקיות היבוא. בראשות הוועדה תעמוד סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג. הוועדה תעסוק, בין היתר, בהגדרת קריטריון ברור בנוגע למוצרים המקנים פטור מקבלת היתרים או רישיונות, בבחינת חסמים לרכישה על ידי צרכנים ישראליים באתרי מכירות בחו"ל ובעידוד יוזמות חדשות במגזר הפרטי במטרה להגביר את נגישות המוצרים בחו"ל לצרכנים הישראלים.

 

משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה מבקשים להזמין את הציבור להעביר את עמדותיו לוועדה על חסמים בתחום היבוא האישי. את העמדה יש להגיש לדואר אלקטרוני בכתובת: 2754@mof.gov.il עד ליום שלישי, 11 ביולי 2017. יובהר כי המשרדים יהיו רשאים להציג את הנתונים בוועדת ההיגוי וכי הוועדה רשאית להשתמש בתוכן ניירות העמדה ונספחיהם לצורך גיבוש המלצותיה הסופיות, וכן לפרסמם, לרבות באתרי האינטרנט של הממשלה.