50 חקלאים מכל הארץ השתתפו בקורס הסבה לגידול אורגני

50 חקלאים מכל הארץ השתתפו בקורס הסבה לגידול אורגני, שערך הארגון לחקלאות אורגנית. הקורס הקיף את מכלול הנושאים המקצועיים הנוגעים לעיסוק בתחום האורגני. השתתפותם של החקלאים בקורס היא שלב הכרחי במסגרת קבלת ההיתר לשיווק תוצרת אורגנית. החקלאים ידרשו לעמוד בשורה


00:00 ,14.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
גידול של 70% בהיקף הכספי של יצוא תפוחי האדמה האורגנים
 
50 חקלאים מכל הארץ השתתפו בקורס הסבה לגידול אורגני, שערך הארגון לחקלאות אורגנית. הקורס הקיף את מכלול הנושאים המקצועיים הנוגעים לעיסוק בתחום האורגני. השתתפותם של החקלאים בקורס היא שלב הכרחי במסגרת קבלת ההיתר לשיווק תוצרת אורגנית. החקלאים ידרשו לעמוד בשורה של תנאים נוספים ובהם ניקוי שטחי הגידול מרעלים שהצטברו בהם במשך שנתיים עד שלוש שנים. 
 
בסיום תהליך ההסבה יקבלו החקלאים היתר לשווק את תוצרתם תחת המותג "טוב השדה", המעיד על כך שהתוצרת היא אכן אורגנית ונמצאת תחת ביקורת ופיקוח. 
 
מנכ"ל הארגון לחקלאות אורגנית, ישראל שמידט, מסר שבתקופה האחרונה התגברה המגמה של מעבר חקלאים מהחקלאות הרגילה לאורגנית. מגמה זו מואצת על רקע גידול בביקוש לתוצרת אורגנית בארץ ובחו"ל. הודות לכניסתם של החקלאים החדשים, גדל היצור האורגני בישראל בקצב של 30% בשנה.
 
קורס ההסבה עסק בלימוד עקרונות החקלאות האורגנית, תרומת החקלאות האורגנית לבריאות הצרכנים, לשמירה על מקורות המים ולאיכות הסביבה, דרכים להתמודדות עם מזיקים ומחלות קרקע בשיטות טבעיות ופיתוח בוסתן אורגני משפחתי. הקורס כלל סיור במשקים אורגנים, בהם נלמדו מקרוב דרכי העבודה המיוחדות. 
 
מנתוני הסיכום של הארגון לחקלאות אורגנית, עולה שיצוא תפוחי האדמה גדל השנה ב-33% ביחס לשנה שעברה (10,000 טון לעומת 7,500 טון). התמורה הכוללת למגדלים גדלה בשיעור חד של 70% מ-10 מיליון שקל ל-17 מיליון שקל, הודות להתחזקות שער היורו ועליה במחיר המכירה של תפוחי האדמה. על פי התחזית יגדל היקף יצוא תפוחי האדמה האורגנים בשנה הקרובה ל-12 אלף טון.