חצי טון טבק נתפס במעבר הגבול אלנבי

הטבק הוסלק בתוך ספות (במקום חומרי ריפוד) שיועדו לרמאללה. שווי הטובין עומד על 250 אלף שקל


13:22 ,24.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ניסיון הברחה של כ-450 קילו טבק סוכל אתמול (ב') על ידי בודקי המכס במעבר הגבול אלנבי הסמוך ליריחו.

 

במהלך בדיקה של מטען שהכיל כלי בית וספות ויועד לתושב רמאללה, הבחינו עובדי המכס בממצאים חשודים והחלו בבדיקה יסודית. במהלך הבדיקה פתחו את חלקה התחתון של אחת הספות, שם מצאו שקיות ענקיות שהכילו טבק. לאחר מכן פתחו ספות נוספות, שהכילו כולן - במקום חומרי ריפוד – טבק שלא דווח במטרה להתחמק מתשלום מסים. בסך הכל נמצא כחצי טון טבק ששוויו, כולל מסים, עומד על כ-250 אלף שקל. הנושא הועבר להמשך חקירה.

 

מעבר הגבול אלנבי משמש למעבר סחורות, מטענים וכלי רכב בין הרשות הפלשתינאית לירדן, כמו גם לנוסעים – פלשתינאים, תושבי מזרח ירושלים, או תיירים שאינם ישראליים. בשנת 2014 סוכלו דרך מעבר אלנבי על ידי המוכסים אלפי ניסיונות הברחה של טבק לגלגול ולנרגילות בכמות המסתכמת בכ-40 טון ובשווי של כ-24 מיליון שקל, וכן כ-1.3 מיליון חפיסות סיגריות.

 

מנהל מכס מעבר הגבול אלנבי שמואל אלפסה: "עובדי המכס במעבר הגבול אלנבי מתמודדים כל העת עם ניסיונות הברחה הן באגף המטענים והן באולמות הנוסעים. מקצועיותם של העובדים מסייעת למנוע כניסה של טובין אסורים, כגון: אמצעי לחימה, סמים ועוד למדינת ישראל. הטיפול בתופעת ההברחות הינו חלק מהמאבק אשר מנהלת רשות המסים בנושא צמצום היקף ההון השחור".