כתב אישום חמור בפרשת הברחת האלכוהול בנמל אשדוד

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, זיוף, עבירות על חוקי מכס ומע"מ, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד. בין השאר פעלו הנאשמים בכדי לגזול מקופת המדינה 36 מיליון שקל


13:58 ,24.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים ופרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישו הבוקר (ג') לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד 15 נאשמים בפרשה שעניינה הברחת משקאות חריפים של מותגי פרימיום בינלאומיים לתחומי ישראל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

 

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות על חוקי מכס ומע"מ, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

 

מדובר בנאשמים שפעלו באופן שיטתי ומתוחכם ליצירת מעגל יבוא סגור שאינו מפוקח, אשר פעל במשך מספר שנים והסב נזקי מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

 

כתב האישום הוגש בתום חקירה מאומצת ומורכבת, סמויה וגלויה, שכללה חיקור דין בינלאומי, אותה ניהל צוות חקירה משותף של חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז, מכס אשדוד, יחידת להב 433 יאל״כ וכוח המשימה נמלי ים במשטרה, ולוותה לכל אורכה ע"י פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי), היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

 

על פי כתב האישום, בין השנים 2010 ל-2013 לפחות פעלו ביחד הנאשמים בקנוניה חסרת תקדים בהיקפה ובתחכומה, להנמיך מחירי משקאות אלכוהול ולהבריחם מחוץ לנמל אשדוד, תוך שהם פועלים להונות את שלטונות המכס הן ביחס לסוג האלכוהול שיובא ובעיקר ביחס לגובה עלות רכישת האלכוהול בחו"ל. בכך גזלו מקופת המדינה למעלה מ-36 מיליון שקל.

 

מכתב האישום עולה כי בעליהן ומנהליהן של שלוש יבואניות משקאות אלכוהוליים חברו לנותני שירות עמילות מכס פרטית ובעלי מחסן רישוי המצוי בעורף נמל אשדוד, על מנת להציג ערך סחורה נמוך מערכה של הסחורה האמיתית שיובאה מחו"ל ואוחסנה במחסני הערובה, תוך שהם שולטים באופן מוחלט על כל שלב ושלב משלבי העבירות. בכך שילמו בעבור הסחורה מסי ייבוא מופחתים וזאת, בתקופה בה המס החל על אלכוהול עמד על 150% ממחירו ליבואן. חלק מהנאשמים גם פעלו לשיווק סחורתם בתחומי ישראל כאילו מדובר בסחורה ששווקה לעיר אילת ובכך גזלו מהמדינה גם תשלומי מע"מ.

 

כמו כן, על מנת להימנע כליל מתשלום מס, פעלו הנאשמים להחלפת כ-100,000 בקבוקי אלכוהול אמיתי יוקרתי של מותגי פרימיום כגוןJohnny Walker, Grey Goose, Jack Daniels, Van Gogh, Chivas  ועוד, שהיו מאוחסנים במחסן הערובה בארץ, באלכוהול מזוייף. באמצעות שליטה על המחסן. הסחורה המקורית הוברחה מחוץ למחסן ואת הסחורה המזויפת ביקשו לנטוש, כך שהיא תובל להשמדה מבלי שהיה עליהם לשלם מס עבורה.

 

במסגרת פעולתם, ביצעו המעורבים גם עבירות הלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות חילוט רכוש ביחס לכלל הנאשמים בהיקף של מיליוני שקלים. יחד עם כתבי האישום, הגישה הפרקליטות בקשות לעצור את הנאשמים המרכזיים בתיק עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. יצוין כי חלק מהנאשמים הואשמו בנוסף גם בעבירות של סחיטה באיומים והדחה בחקירה.

 

בנוסף, בצעד חריג ביותר שללה רשות המסים את רישיון הפעלת המחסן הרישוי, מאחר שבפועל שלט בה בעל עבר פלילי ועל כן, מלכתחילה לא היתה זכאית להפעלת הרישיון כנאמנה של המכס. לצעד זה משקל חשוב בהרתעת העבריינים שכן בשל השלילה, בעלי המחסן לא יוכלו למכור אותו כעסק חי – דבר שנושא משמעות כלכלית כבדה על העבריינים המעורבים בפרשה.

 

יצוין כי לפרשה, ו/או לנאשמים, אין קשר לנמל אשדוד, ו/או לעובדיו.