נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין המכס הישראלי לארמני

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והמכס של ארמניה, שמאז שנת 2009 מצוי בעלייה משמעותית


11:37 ,27.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (ד') נחתם הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס בין המכס הישראלי למכס הארמני.

 

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והמכס של ארמניה. מאז שנת 2009 מצוי הסחר בין המדינות במגמת עלייה משמעותית רצופה בייצוא סחורות ושירותים.

 

במסגרת ההסכם מתחייבות שתי המדינות לשתף פעולה במגוון פעילויות, לדוגמא: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר; סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות, ועוד.

 

ההסכם עם ארמניה מצטרף לשורת הסכמים מכס דומים, שנחתמו בשנים האחרונות בין המכס הישראלי לבין כ-36 מדינות וגושי מדינות, כגון האיחוד האירופאי, ארצות הבריתב, סין, רוסיה, הודו, אוסטריה, איטליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה ועוד. הסכמים אלו תורמים לתיקי חקירות במגוון רחב של תחומים וביניהם חשיפת הברחות של טובין, ומסייעים בקבלת מידע בנושאי הלבנת הון והנמכות ערך של טובין מיובאים.

 

סגן שר האוצר מיקי לוי: "כל הסכם חדש שנחתם עם המכס הישראלי תורם לחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל, לחיזוק מצב התעשייה ולשיפור יחסי החוץ".

 

שר האוצר הארמני גאדג'יק קחאטריאן, ציין כי הוא רואה חשיבות רבה לחתימה על ההסכם המעניק, בין השאר, למכס הארמני הזדמנות ללמוד מהניסיון הרחב של המכס הישראלי, המתמודד עם אתגרים מורכבים. לדבריו, הידוק היחסים וקשרי העבודה בין ארגוני המכס אף יתרום להידוק היחסים בין המדינות.

 

מנהל רשות המסים משה אשר: "החתימה על ההסכם צפויה להגדיל את היקפי הסחר והרווחיות של חברות התעשייה הישראליות המייצאות לחו"ל באמצעות הגברת יעילות הסחר, הסרת חסמים ושיפור בפעילויות האכיפה של המכס ורשות המסים. לפיכך, מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס רבים ככל האפשר".

 

ראש מינהל המכס אבי ארדיטי: "בעידן הגלובליזציה, החלפת מידע בין מדינות הכרחית למניעת הברחות ולתשלום מס אמת. לכן הסכם זה הינו הסכם חשוב עבור סחר החוץ של מדינת ישראל ויש לברך עליו".