ראשי המשק: להפסיק מיידית את שביתת עובדי המכס

העיצומים פרצו אתמול במחאה על הפסקת המשא ומתן עם האוצר בשל תקופת הבחירות; ממשיך הנזק לתעשייה, ליבואנים וליצואנים


12:58 ,16.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי המשק פנו לעובדי רשות המסים, בדרישה להפסיק עם העיצומים שגורמים לנזק רב לציבור היצואנים והיבואנים.

 

אתמול (ב') פתחו עובדי רשות המסים בעיצומים, במחאה הפרת ההתחייבות מצד משרד האוצר, לדבריהם.

 

מדובר במשא ומתן שניהלו עובדי רשות המסים מול משרד האוצר בנוגע לפיצוי בגין שינויי חקיקה שנכללו בתוכנית הכלכלית לתקציב 2015. לדברי יו"ר ועד עובדי רשות המסים ואדים אבנשטיין: "האוצר גורר רגליים, לא מגיב ולא מוכן לדון עמנו בהתחייבויותיו״.

 

לדברי האוצר, לאור העובדה שהמשק נמצא בתקופת בחירות, לא ינוהל משא ומתן ויש להמתין לכינונה של ממשלה חדשה, שתחליט על תקציב 2015 ועל מדיניות כלכלית חדשה.

 

העיצומים של עובדי הרשות גורמים לשיבושים בעבודת המכס בנמלי הים והאוויר, וגורמים, בין השאר, להאטה של שחרור סחורות מהמכס ולמניעת של כניסה ויציאה של סחורות מישראל. העיצומים משבשים גם את עבודתם של מפעלים רבים, בשל אי יכולת לשלוח תוצרת לחברות בחו"ל לפני חג המולד.

 

במעבר הגבול נהר הירדן, למשל, מאושר מעבר של סחורות חקלאיות ותרופות בכל התהליכים, אולם, בהנחה שהעיצומים ימשכו מחר, לא יהיה אישור ליצוא בתהליך D.T.D. מסוף הנוסעים במעבר עובד כרגיל.

 

לאור העיצומים פנה נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין הבוקר בדחיפות למנהל רשות המסים משה אשר, בדרישה כי יפעל בדחיפות, בכל דרך הנתונה לו על פי הוראות כל דין, כולל פנייה לבית הדין הארצי לעבודה, כדי לעצור את את השביתה שפרצה אתמול במכס.

 

כתב לין: "נבקשך לפעול בדחיפות על מנת שלא לאלץ אותנו לעשות את אשר רשויות המדינה חייבות לעשות, וזאת כדי למנוע פגיעה אנושה בשירותי מינהל המכס למגזר העסקי, ליבואנים וליצואנים, ולגרום להפסקת העיצומים במכס. אנו מקווים כי העיצומים במכס יופסקו לאלתר וימנעו את הצורך מאיתנו לעתור לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאתם של צווי מניעה כנגד עובדי המכס.

 

"בחירתם של עובדי רשות המיסים לפגוע בבטן הרכה של המשק במדינת ישראל על ידי סגירה בפועל של שערי הכניסה והיציאה של סחורות, מהווה פגיעה אנושה במגזר העסקי ובציבור בכללותו. אין ספק כי במסגרת סכסוך עבודה, שהוכרז עפ"י דין, יש זכות לעובדים לנקוט בהליכים ארגוניים. אך לצערנו, עובדי רשות המיסים בוחרים לפעול בדרך של נוכחים בעבודה, אך לא עובדים; מקבלים שכר, אך לא נותנים שירות ואף מונעים שירות.

 

"דווקא בתקופה זו של בחירות, כשאין שר אוצר במשרה מלאה, התנהלות כזו של עובדי הרשות המיסים מציגה את ציבור העובדים כמי שמנסים לנצל הזדמנות לפגוע בציבור הרחב בחוסר אחריות".

 

במקביל קרא גם נשיא התאחדות התעשיינים להפסקה מיידית של העיצומים: "לא ייתכן שקובץ עובדים ישתמשו בכוחם, על מנת לשבש את כלל הפעילות היבוא והיצוא של מדינת ישראל. מדובר בנזק של מיליוני שקלים מדי יום", אמר צביקה אורן.

 

אורן הוסיף: "לא יתכן שבמדינה מתוקנת, קובץ עובדי מכס שמעוניינים בהעלאת שכר, ישתמש בכוחם, על מנת לשבש את כלל פעילות היבוא והיצוא של מדינת ישראל וימנע כניסה ויציאה מסודרת של מטענים".