רחוב חדש באשדוד: דרך המכס

הרחוב החדש נחנך ביום רביעי שעבר בעקבות היענותה של עיריית אשדוד לבקשת מנהל המכס לקרוא לרחוב בשם 'דרך המכס'. הרחוב מוביל לאתר משקף המכולות


14:31 ,30.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס חגיגי רב משתתפים חנכו ביום רביעי האחרון באשדוד את רחוב 'דרך המכס', המוביל לאתר משקף המכולות. מרשות המסים נמסר כי היענותה של עיריית אשדוד והעומד בראש לבקשת מנהל מכס אשדוד לקרוא לרחוב בשם דרך המכס, מביעה את ההכרה וההוקרה שרוחשת העירייה למכס ולתרומתו לפעילות הסחר וכלכלת ישראל כמו גם לתרומה הברוכה לעיר ולתושביה.

 

בית מכס אשדוד לבש חג וניצח על טקס מרשים שנערך במעמד סגן שר האוצר הרב יצחק כהן, מנהל רשות המסים משה אשר, מ"מ רה"ע אשדוד גבי כנפו, מנהל מכס אשדוד רפי גבאי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד איציק בלומנטל, יו"ר איגוד התאגידים וסוכני המכס אמיר שני, מנהלי מחסני ערובה ומסופי מטען, שותפים לדרך, מנהלים ועובדים. להקת רשות המסים ליוותה בשירה את הטקס.

 

בית מכס אשדוד מונה כ-150 עובדים, רובם תושבי העיר והסביבה הקרובה. מכס אשדוד מטפל מדי יום בשחרורן של כ-3,000 מכולות המיועדות לישראל, לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה וגובה כ-100 מיליון שקל ביום. המכס, ובכלל זה מכס אשדוד, מהווה חוליה מרכזית בשרשרת הסחר ועל כן מעניק שירות מהיר ויעיל לצד משימות האכיפה, עליהן הוא מופקד, וזאת תוך שימוש בתשומות אנושיות, מודיעיניות וטכנולוגיות מתקדמות. למכס אשדוד ממשקי עבודה עם גופים עסקיים בעיר כגון: חברת נמל אשדוד, מסופי מטען, מחסני ערובה, סוכני מכס ומדובר בסביבת עבודה המונה כאלפי עובדים, מרביתם תושבי העיר והסביבה.

 

לאור הקמת נמל ימי נוסף באשדוד 'נמל הדרום', שוקד מכס אשדוד יחד עם מינהל המכס והנהלת הרשות על הקמת אתרי משקף מכולות ובידוק נוספים בצמוד לאתרים הקיימים, בעלות של כ-140 מיליון ₪. הקמת אתרים אלו, מטבע הדברים, תחייב גיוס עובדים חדשים ותשפר את השירות של המכס ותגביר את יכולת האכיפה.       

 

מנהל רשות המסים, משה אשר, התייחס בדבריו לעובדה שהמכס מהווה חוליית מפתח בשרשרת הסחר, הוא מאפשר את זרימת הסחר לצד ביצוע מטלות האכיפה ועל כן שוקד באופן תמידי על טיוב תהליכי העבודה כמו בפרויקט 'שער עולמי'. אשר ציין את היערכות המכס להפעלת הנמל הנוסף באשדוד, דבר המחייב הקמת אתרי בידוק נוספים כדי לתת שירות טוב יותר. לדבריו, קריאת השם על דרך המכס מביעה את הערכת העירייה למכס אשדוד ולעובדיו ובהרחבת הפעילות הצפויה של המכס, מתהדקים אף יותר הקשרים בין העיר לבין המכס ועובדיו.   

 

מ"מ רה"ע אשדוד, גבי כנפו אמר כי עיריית אשדוד גאה בחנוכת רחוב 'דרך המכס', לצד הפיתוח של העיר במגוון תחומים כמו בית חולים חדש, הקמת מרכז אקדמי חדש גם פעילות המכס מתרחבת וגדלה, בפרט לאור הקמת הנמל החדש. הגידול במצבת כח האדם מקרב תושבי העיר הן במכס אשדוד והן אצל שותפי הסחר הוא בחזקת ברכה לעיר ולשגשוגה.   

 

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, ציטט מאגרת תימן של הרמב"ם – "על שרשי האמת יעידו גזעיהם" ועל אותו משקל אמר ועל טיב כלכלת ישראל תעיד פעילותה של רשות המסים. לדבריו,  עשייתם של עובדי הרשות היא שאפשרה לשר האוצר להציע את תכנית 'נטו משפחה'. ומעמד הטקס מאפשר להודות לעובדי הרשות על עשייתם הכלכלית, כל אחד בתחומו.

 

מנהל בית מכס אשדוד, רפי גבאי, אמר כי טקס חנוכת הרחוב ע"ש 'דרך המכס' מהווה אירוע ייחודי ומרגש. "החלטת העירייה הינה ציון דרך והוקרה למינהל המכס ולמכס אשדוד והיא תולדה של בקשתי לאחר שציינתי את התרומה של בית מכס אשדוד ורשות המסים לעיר ולתושביה". לדבריו, מנהלי ועובדי מכס אשדוד גאים להיות שותפים לדרך, הם רואים במשימות שלהם שליחות לאומית וציונית, להן הם מחויבים וקריאת הרחוב מאשררת את ההכרה בעשייה החשובה של המכס.