רשות המסים: הסכם להקלת הליכי יבוא ויצוא עם קנדה

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראליים יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בקנדה. ההסכם צפוי לחסוך עלויות, לקצר זמני המתנה ולסייע ליצרנים ישראלים להתחרות בשוק העולמי


13:11 ,06.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים, משה אשר, ונשיא המכס הקנדי ג'ון אוסווסקי חתמו היום  בבריסל, במסגרת כנס מנהלי המכס של ארגון המכס העולמי, על הסכם להכרה הדדית בין תכנית "גורם כלכלי מאושר" (Authorized Economic Operator) שמפעיל המכס בישראל לבין התכנית המקבילה, שמפעילה רשות המכס בקנדה תכנית ה- PIP ((Partners in Protection . הטקס נערך בהשתתפות אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס, וגלי בר עוז, נציגת רשות המסים ומשרד האוצר לבריסל.

 

על פי ההסכם, "גורמים מאושרים" ישראליים ביניהם יצואנים, יבואנים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, נמלים ימיים, מסופים לוגיסטיים וגורמים נוספים בשרשרת האספקה - יזכו להקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור הסחורות בקנדה. כמו כן, מטעניהם יזכו לסיכון נמוך לבידוק, דבר שיתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב. כמובן שגורמים מאושרים בתכנית הקנדית יזכו להקלות דומות בכניסה ובשחרור טובין בישראל.

 

כזכור, המכס בישראל השיק לקראת סוף שנת 2010 את תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית (AEO) ועד היום הצטרפו לתכנית ואושרו למעלה מ- 100 גורמים, שנבחרו על סמך עמידה בקריטריונים כגון איתנות פיננסית, ציות לדיני היבוא והיצוא וכן, קריטריונים ביטחוניים.

 

חשוב לציין כי הסכם זה הינו ההסכם הבילטרלי הרביעי שחותמת ישראל במסגרת תכנית "גורם כלכלי מאושר" (הסכמים קודמים נחתמו עם טייוואן, ארה"ב ודרום קוריאה) שמפעיל מינהל המכס החל משנת 2011, לאחר שאומצה מספר שנים קודם לכן על ידי ארגון המכס העולמי. מטרת התכנית היא לקדם את יעילות ופישוט הסחר הבינלאומי תוך עמידה בסטנדרטים לאבטחת שרשרת האספקה ובכך, להפחית את עלויות השילוח. בנוסף, במסגרת התכנית נמצא מינהל המכס בשלבים מתקדמים של קידום 'הסכם הכרה הדדית' עם המכס בסין ורשויות מכס נוספות מצויות בתכנית העבודה להמשך.

 

מנהל רשות המסים, משה אשר, ציין כי "לחתימה על הסכם להכרה הדדית חשיבות רבה למשק הישראלי והמהלך הוא חלק מצעדים שהרשות נוקטת על מנת לסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח וחשיפה לשווקים חדשים".