שער עולמי בפתח: הצעת החוק ליישום מערכת "שער עולמי" עברה בקריאה ראשונה

מערכת שער עולמי צפויה לעלות לאוויר בתחילת ינואר 2018. רשות המסים: בחודשים הקרובים תיערך פעילות ממוקדת של מינהל המכס יחד עם הארגונים הקשורים במטרה להגיע להתמקצעות במערכת


13:47 ,26.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מרשות המסים נמסר כי הצעת החוק ליישום מערכת "שער עולמי" עברה היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. נזכיר כי מטרתה העיקרית של הצעת החוק היא הטמעתה של מערכת סחר חוץ חדשה במינהל המכס וכי התאריך המעודכן שנקבע לעליית המערכת לאוויר הוא ה-14 בינואר 2018.

 

המערכת החדשה צפויה להחליף את המערכות התפעוליות המשמשות כיום את מינהל המכס, ולשרת את כלל הגורמים המעורבים בהליכי סחר חוץ של מדינת ישראל, ביניהם, עובדי המכס, יבואנים, יצואנים, סוכני מכס, משלחים בין לאומיים, נמלי ים, נמלי תעופה, מעברים יבשתיים, חברות תעופה, חברות ספנות, חברות תובלה, מחסנים רשויים ומשרדי ממשלה.

 

מרשות המסים נמסר עוד כי מערכת שער עולמי צפויה לעלות לאוויר בתחילת ינואר 2018 לאחר שנערך פיילוט רחב היקף במהלך השנים האחרונות. בחודשים הקרובים עד לעלייתה לאוויר של המערכת, תיערך פעילות ממוקדת של מינהל המכס יחד עם הארגונים הקשורים במטרה להגיע להתמקצעות במערכת.

 

תפקידה של מערכת "שער עולמי" הוא לנהל את הכנסת סחורות לישראל והוצאתן ממנה, תוך כדי אכיפת דינים ותקינה בתחומים שונים, כגון: ביטחון, תחבורה, בריאות, בטיחות וגביית מסים. למערכת החדשה יכולות רבות, היא מאפשרת עבודה ללא נייר באמצעות ממשקים נוחים למשתמש, והיא מקילה על הליכי הסחר ומפשטת אותם.

 

עוד נמסר מרשות המסים כי הוזלת הליכי הסחר כתוצאה מפישוט וייעול ההליכים, צפויה לתרום להגדלת היקפי הסחר של המדינה ואף לעליית האטרקטיביות של ישראל בשווקים הגלובליים. כמו כן, המערכת החדשה תאפשר לשפר את מערך ההגנה של מדינת ישראל מפני טרור וייבוא חומרים אסורים ומסוכנים למטרות שונות, וגם לשפר את רמת האכיפה של תשלום מסים וחוקיות הייבוא.