לין בכנס המעסיקים: הרגולציה בישראל חונקת את חופש העסקים

נשיא איגוד לשכות המסחר טען כי הממשלה מגלה אוזלת יד בהתמודדות עם נטל הרגולציה, וכי "הפכנו למדינה שלא מתקיים בה עקרון של חופש הפרט או חופש הניהול העסקי"


08:54 ,01.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח אתמול את ועידת המעסיקים השנתית של עדיף כנסים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים, ואמר כי "מדינת ישראל, בגיבוי ממשלת ישראל, ממשיכה לשלול מהעסקים והפרט את חופש הפעולה; וזאת באמצעות רגולציה מאסיבית שממשיכה ונארגת כל הזמן כמו קורי עכביש, חוט ועוד חוט, כאשר לאט לאט הרגולציה חונקת את חופש העסקים וחופש הפרט וחודרת ליחסים שבין עסק לעסק וליחסים שבין צרכן לעסק, ומכתיבה איך עלינו להתנהג ואט אט משתלטת על כל תחומי חיינו."

 

לדברי לין, "הפכנו למדינה שלא מתקיים בה עקרון של חופש הפרט או חופש הניהול העסקי. כל רגולטור מתחלף מפקידה לפקידה ובא עם אמביציה חזקה להשאיר את חותמו בתקופת כהונה קצרה; מציע שפע רגולטורי, והכל נעשה בכסות ובהגנה של הממשלה, המכריזה שהיא רוצה לצמצם את החופש הרגולטורי."

 

לין ציין בדבריו כי תכנית ה-RIA שיזמה הממשלה לפני כשנתיים לא הניבה עד היום דבר חוץ  מעלויות נוספות למגזר העסקי. "הממשלה מגלה אוזלת יד בהתמודדות עם נטל הרגולציה, ובחסות אוזלת יד זו הולכת הרגולציה ומתעצמת. כמות הדיווחים הנדרשת כיום היא אדירה. בכל מה שנוגע לעסקים קטנים ובינוניים - היא נוגסת קשות בזמן הניהול העסקי."