משרד האוצר: יתאפשר תשלום לרשויות ממשלתיות בסניפי הדואר

תשלום לרשויות הממשלתיות בסכום של עד 4,000 שקל יתאפשר ללא ריבית באמצעות כרטיסי אשראי בסניפי הדואר


15:05 ,03.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה חתמה על הסכם עם חברת דואר ישראל בע"מ שיאפשר ביצוע תשלומים לרשויות הממשלתיות בסניפי הדואר באמצעות כרטיסי אשראי, עד לסכום של 4,000 שקל, ללא ריבית. ההסכם נחתם לאחר משא ומתן שנערך בין סגן החשב הכללי במשרד האוצר, מרדכי אלישע, וחברת דואר ישראל בע"מ במהלך החודשים האחרונים.

 

המהלך צפוי להשפיע על כלל הציבור הרחב, תוך הנגשת שירותי התשלום ושיפור נוחות ביצוע התשלומים לממשלה בהיקף שיעמוד על מיליארדי שקלים מדי שנה.

 

בשלב הראשון, הצפוי להתחיל לאחר החגים, ניתן יהיה לשלם בכל 700 סניפי דואר ישראל, מדן ועד אילת, גם בכרטיס אשראי למשרד התחבורה, (הנפקת רישיון רכב ורישיון נהיגה) למשרד המשפטים ולמשרד הפנים. עד סוף השנה יורחב השירות למשרדי ממשלה נוספים.

 

יצוין כי מהלך זה מצטרף להסכם שנחתם לאחרונה עם חברות האשראי להגדלת תקרת התשלום בכרטיסי אשראי ל-35,000 שקל (ובמסלול קרדיט ללא הגבלת סכום), כחלק מהמדיניות שמוביל החשב הכללי להקלת ממשק האזרח עם מוסדות המדינה.

 

צעד זה תומך ביעדי הממשלה ומשרד האוצר ובהם הפחתת השימוש במזומן, שיפור "עשיית העסקים" (Doing Business) בישראל, צמצום הבירוקרטיה והורדת יוקר המחייה.

 

שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, מסר כי הוא מברך על המהלך שיאפשר לציבור הרחב לשלם תשלומים בצורה קלה ונגישה בכל מקום שיבחרו. "זהו שיפור נוסף בשירות של דואר ישראל לרווחת התושבים, שיצעיד אותו קדימה", אמר השר.

 

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מסר "אנו מודים לאוצר על מתן אפשרות לשלם תשלומי ממשלה בכרטיסי אשראי ושמחים שלאחר חודשים ארוכים של משא ומתן נוכל לאפשר לציבור הרחב לשלם בהתאם לבחירתו, בשק, במזומן ובכרטיס אשראי".

 

נזכיר כי אתמול החלה חברת דואר ישראל לאפשר גם הנפקת רישיונות רכב ונהיגה בכל אחד מ-700 סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ, במסגרת הרחבת שירותי הרישוי שניתן לקבל בדואר, וללא צורך להגיע למשרדי הרישוי לצורך הנפקת רישיון הנהיגה או הרכב.