אושרה הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית

הקמת הרשות, שאושרה היום בקבינט החברתי-כלכלי, תתבצע במסגרת תקציב 2015. במשרדי הכלכלה והאוצר בונים עליה כמנוע צמיחה חשוב למשק


14:41 ,14.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הקבינט החברתי-כלכלי אישור היום (א') את הצעתם של שרי הכלכלה והאוצר להקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, שתתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה.

 

לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית.

 

מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.

 

הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה.

 

שר הכלכלה נפתלי בנט: "החלטת הקבינט הכלכלי-חברתי היא בשורה אדירה. זו ההחלטה המשמעותית ביותר לעולם ההייטק הישראלי בעשרים השנים האחרונות והיא תספק אנרגיה אדירה ותסייע לדחוף את הענף קדימה לשנים רבות".

 

שר האוצר יאיר לפיד: "המטרה שלנו שישראל תמשיך לעמוד בחזית הטכנולוגיה ותוביל, כאומת הסטארט-אפ, את ההתפתחויות הטכנולוגיות ברמה העולמית. הרשות הלאומית החדשה לחדשנות טכנולוגית תוקם במסגרת תקציב 2015 והיא מהווה חלק חשוב מבניית תקציב מחולל צמיחה".

 

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג: "הקבינט קיבל היום החלטה אמיצה ובעלת חזון, שתבטיח את עמידתה של ישראל בראש החזית הטכנולוגית בעולם גם בשנים הקרובות. רפורמה זו מחייבת אותנו למאמץ גדול גם בצד בניית והכשרת כוח האדם הנחוץ לעמידה באתגר בשנים הקרובות, הנמצא היום בחוסר משמעותי, וזו תהיה משימתנו הבאה".

 

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן: "משרד האוצר מוביל תוכנית אסטרטגית לחדשנות בפעילות הממשלה ולפיתוח מנועי צמיחה חדשים במשק. הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא תוצר של תוכנית זו, ומטרתה להגדיל את השקעת הממשלה בחדשנות. התוכנית האסטרטגית תחזק את תחום החדשנות בישראל ותסייע בצמיחת המשק הישראלי".

 

המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון: "אנו מביאים היום מודל חדשני של רשות סטטוטורית המסוגלת לפעול אל מול צרכי התעשייה במהירות ויעילות. נבנתה מערכת של איזונים ובלמים, שתשמור על המטרות הממשלתיות לשמן היא קיימת, תוך התנהלות חכמה, גמישה וחדשנית ובסטנדרטים המותאמים לתחכום והחדשנות של התעשייה אותה אנו משרתים.

 

"תעשיית ההייטק הישראלית, שהגיעה בעשרים השנים האחרונות להישגים מרשימים, לאחד ממרכזי החדשנות המובילים בעולם ולמנוע הצמיחה העיקרי של המשק, נמצאת בהאטה מדאיגה בשנים האחרונות, ולכן מתחייבים צעדים משמעותיים לצורך התנעה מחדש. המטרה של לשכת המדען הראשי היא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית של תעשיית ההייטק אל מול תחרות הולכת וגוברת, בד בבד עם חיבור חלקים נרחבים יותר במשק אל מנוע צמיחה זה".