ברוש: סגירת מפעלי חיפה כימיקלים - משל לאופן המבזה בו מתייחסים לתעשייה בישראל

נשיא התאחדות התעשיינים: הגישה הבסיסית כלפי המפעלים צריכה להשתנות מקצה לקצה. יש להתייחס לתעשייה הישראלית כפי שהיא - הקטר שמוביל את צמיחת המשק


13:59 ,02.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הגיב להודעה של חיפה כימיקלים, על כך שהיא סוגרת את פעילותה בצפון ובדרום הארץ, בשל משבר האמוניה:

 

"התנהלות מוסדות המדינה והספינים התקשורתיים שהובילו לסגירת מפעל חיפה כימיקלים ופיטורי מאות עובדים, הם משל לאופן המבזה, המזלזל והמתעמר בו מתייחסים לתעשייה בישראל, הנלקחת כמובנת מאליה וכמי שתספוג כל מכה ובאורח פלא תמשיך לשרוד. המקרה של חיפה כימיקלים מראה שלא כך המצב. על אף שהיה ברור לכל כי מבלי למצוא פתרון לטווח קצר וארוך להמשך אספקת האמוניה, המפעל לא יכול להמשיך ולהתקיים, לא נעשה דבר. כל הצדדים אשר יכלו להתערב ולהוביל להצלת המקום, עמדו מהצד וצפו בשקט במפעל הנלחם על חייו, עד אשר המפעל הגיע למסקנה כי כלו כל הקיצין ונאלץ להודיע על סגירתו.

 

"אם חפצי חיים אנחנו, ויש רצון אמיתי לראות בישראל תעשייה מצליחה ומשגשגת, הגישה הבסיסית כלפי המפעלים צריכה להשתנות מקצה לקצה. יש להתייחס לתעשייה הישראלית כפי שהיא - הקטר שמוביל את צמיחת המשק ומספק מאות אלפי מקומות תעסוקה בכל רחבי הארץ. יש לייצר לתעשייה סביבת עסקים אופטימאלית, עם ראייה לטווח ארוך ויציבות רגולטורית. מתוך כך, בראש ובראשונה על הממשלה כעת להתגבר על המכשולים והלחצים הפוליטיים, ולמצוא באופן מיידי פתרון למשבר האמוניה, ולהחזיר את האמון של בעלי המפעל, כי ניתן ואפשר לקיים ולנהל תעשייה בישראל".