המועצה המנהלת של תוכנית המו"פ הדו-לאומית איטליה – ישראל אישרה 6 פרויקטים חדשים בהיקף של 5.9 מיליון א

המועצה המנהלת של תוכנית המו"פ הדו-לאומית איטליה – ישראל, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, ומר ריקארדו סאסה, מנכ"ל אגף המזרח התיכון במשרד החוץ האיטלקי, אישרה 6 פרויקטים מו"פ תעשייתי משותפים בין חברות מאיטליה ומישראל


00:00 ,03.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
המועצה המנהלת של תוכנית המו"פ הדו-לאומית איטליה – ישראל, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, ומר ריקארדו סאסה, מנכ"ל אגף המזרח התיכון במשרד החוץ האיטלקי, אישרה 6 פרויקטים מו"פ תעשייתי משותפים בין חברות מאיטליה ומישראל.

המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אמר כי "תכנית שיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי איטליה – ישראל, שהופעלה לראשונה בשנת 2002, זוכה להתעניינות רבה בקרב הסקטור התעשייתי של שתי המדינות. עד כה נוצרו שיתופי פעולה עם הענקיות האיטלקיות: פיאט ואלקטל, בצד שת"פ מול חברות קטנות יותר העוסקות במכשור רפואי ובביוטכנולוגיה".

יאיר אמיתי, מנכ"ל מתימו"פ, הממונה בישראל על יישום התוכנית, מסר כי סה"כ התקציבים המאושרים ל – 6 הפרויקטים המשותפים מסתכמים בכ- 5.9 מליון יורו.

על פי כללי התוכנית המשותפת, קרן המו"פ בלשכת המדען הראשי מממנת עד 50% מהתקציב המאושר של החברות הישראליות, וממשלת איטליה מממנת באופן דומה את החברות האיטלקיות.

מ"מ ראה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש לאחרונה בפלרמו עם השר לסחר חוץ האיטלקי. בפגישה נמסר כי ממשלת איטליה פועלת להגדיל את תקציב המו"פ לשת"פ עם התעשייה הישראלית מ – 1 מיליון יורו בשנה ל - 5 מיליון יורו בשנה.

תוכנית המו"פ עם איטליה היא חלק מהמערך הבינלאומי של לשכת המדען הראשי לתמיכה במו"פ. שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה פועלים מול עוד כ – 12 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק. קרנות משותפות לתמיכה בשת"פ פועלות מול ארה"ב, בריטניה, קנדה, קוריאה וסינגפור.