השר כהן לתעשיינים: אם טראמפ מבין את חשיבות התעשייה – גם אנחנו צריכים

שר הכלכלה והתעשייה שהתארח אתמול במועצת התעשיינים הבטיח כי יפעל לקידום מספר המפעלים בישראל, הרחבת מפעלים קיימים והבאת תעשיות רב לאומיות מחו"ל לארץ


11:05 ,27.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"אם מנהיג המעצמה הכלכלית הגדולה בעולם, דונאלד טראמפ, מבין את החשיבות העצומה של התעשייה לצמיחת הכלכלה, גם אנחנו צריכים", אמר שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אלי כהן, שהתארח אמש (א') במועצת התעשיינים של התאחדות התעשיינים. כהן אמר את הדברים בפני התעשיינים הבכירים במשק, בהם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, יו"ר החברה המרכזית למשקאות קלים ויו"ר המועצה, רוני קוברובסקי, בעלי לוריאל ישראל, גד פרופר, התעשיין ואיש העסקים חיים הורביץ ועוד.

 

השר כהן המשיך ואמר כי "אם יש משהו שבולט אצל טראמפ זה המחויבות העצומה שלו לכלכלה המקומית. הוא מבין, כמו שאנחנו צריכים להבין, שזהו מקור עוצמתה של מדינה חזקה. כי כלכלה חזקה משמעותה מדינה חזקה. לכן במדינת ישראל תמיד צריך להיות שר כלכלה ותעשייה במשרה מלאה, שמחויב רק למטרה זו".

 

כהן אמר כי יצירת כלכלה חזקה מאפשרת גם למדינה להעניק יותר לרווחה ולהוביל לצמצום פערים חברתיים. "הרי כולנו רוצים להיות מסוגלים להפנות יותר כספים לרווחת התושבים, להעניק יותר לקשישים וילדים ונזקקים, והדרך המרכזית לעשות זאת היא להגדיל את הכנסות המדינה ממסים שמשלם המגזר העסקי. לכן אנחנו צריכים לעודד עד כמה שיותר את המגזר העסקי במדינה - לפעול להקמת מפעלים חדשים, להרחבת מפעלים קיימים והבאת תעשיות רב לאומיות לארץ".

 

כהן הוסיף ואמר כי "כמו כן יש לעודד את המגזר העסקי, על ידי שינוי האווירה האנטי עסקית שנוצרה במדינה. יש נטייה בישראל לתקוף אנשי עסקים על פועלם, במקום לעודד אותם. יש להבין כי אותם אנשי עסקים ויזמים חיוניים לשם צמיחת הכלכלה ויצירת מקומות עבודה ולכן אנחנו בממשלה ובציבור הרחב צריכים לתמוך בהם, ולהעניק להם את הכלים להצליח ולגדול".

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הודה לשר כהן על שהגיע להתארח במועצת התעשיינים של התאחדות התעשיינים ואמר כי "השר אלי כהן הוא שינוי מרענן ואנו מברכים על בואו. שנתיים תמימות לא היה לנו שר כלכלה ותעשייה בתפקיד והרגשנו שאין לנו כתובת לפנות אליה. אנחנו מאמינים כי עכשיו הדבר השתנה ואתה מחויב באמת ובתמים לתעשייה הישראלית. אנחנו נעשה הכל כדי לתמוך בך ונרוץ איתך ביחד עד שהתעשייה תחזור להיות מנוע הצמיחה המרכזי של המשק".