התאחדות התעשיינים מרחב צפון קיימה יום עיון בנושא טיפול בחומ"ס

ביום העיון הושם דגש על טיפול בחומרים מסוכנים במקרים של רעידת אדמה, ונקבל על כך שלא קיים תיאום בין גורמי הרגולציה השונים


11:36 ,10.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בהתאחדות התעשיינים מרחב צפון התקיים בשבוע שעבר יום עיון בנושא טיפול בחומרים מסוכנים (חומ"ס) במקרים של רעידות אדמה. יום העיון נערך בשיתוף אגף לבטיחות, בריאות ואיכות סביבה (איכה"ס) בהתאחדות התעשיינים.

 

את יום העיון פתח יו"ר ועדת איכה"ס בהתאחדות משה משעל, המשמש גם כמנכ"ל חברת ביטום, שהסביר למשתתפים על טכנולוגיות איטום ובידוד מובילות הקיימות כיום בשוק.

 

משעל: "התעשיינים בצפון פועלים ללא ליאות לשמירה על איכות הסביבה, לעמידה בתקנים המקובלים במדינות ה-OECD ואף מעבר לכך. רעידת אדמה בישראל על פי המומחים היא רק שאלה של זמן. ההשתתפות הערה של התעשיינים ביום העיון ממחישה את הרצינות והאחריות של התעשיינים בצפון להערכות נכונה לשעת חירום גם במקרה של רעידת אדמה. חבל שגם במקרה זה אין תיאום בין גורמי הרגולציה השונים, כמו המשרד להגנת הסביבה ורשות כיבוי האש, דבר ששוב מגביר את הבירוקרטיה והרגולציה ומכביד על התעשיינים ולא להיפך.

 

"ראוי שהמדינה תממן ותבצע לפחות את הסקרים הגיאולוגיים (כפי שמקובל במדינות אחרות) ותקבע סדרי עדיפות להערכות מתאימה באזורים המועדים לרעידות אדמה, ולא תשית שוב ובאופן גורף את מלוא ההוצאות הכבדות על כלל המפעלים."

 

ד"ר רמי הופשטטר מהמכון הגיאו-פיזי לישראל סקר את מצב ההיתכנות לרעידות אדמה והדגיש כי רעידת אדמה משמעותית צפויה לפקוד את אזורנו בשלב זה או אחר בוודאות ועלולה לגרום לכאוס של ממש. על כן, לדבריו, על התעשייה להיערך מבעוד מועד ולהקטין את המפגעים, העלולים להסב נזקים כבדים בשעת רעש אדמה משמעותי.

 

לדברי טל קוטינסקי, ראש תחום ניהול סיכונים בהתאחדות התעשיינים, "איגוד הכימיה, פרמצבטיקה ואיכות הסביבה בהתאחדות התעשיינים מקדם את נושא הבטיחות בחומרים מסוכנים, כחלק מפעילות זו, האיגוד מלווה באופן פרטני מפעלים ומסייע ביישום מיטבי של הוראות המשרד להגנת הסביבה. יום העיון הוא חלק מפעילות זו ומטרתו להעלות את המודעות להיערכות לרעידות אדמה הן במישור של בטיחות והן במישור של רציפות עסקית. אנו קוראים למפעלים להתעדכן בנוהל החדש העומד להתפרסם על ידי המשרד להגנת הסביבה".