התעשיינים בצפון: עשרות משתתפים בכנס מנכ"לים ומנהלים בכירים

ליאור אפלבאום: אולי עתה אפשר יהיה לקוות שתוכניות מגירה ששוכבות שנים בתחומי חדשנות, פריון ותמריצים לתעשייה ולתעסוקה בצפון יוכלו לצאת את הפועל


12:40 ,05.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרות תעשיינים, אנשי תעשיה ואקדמיה הגיעו ביום ג' האחרון (31/1) למלון "פסטורל" בכפר בלום למפגש של מנכ"לים ומנהלים בכירים בחברות ומפעלי תעשייה מהגליל העליון, מבואות החרמון, הגולן ויישובי העמק.

 

את הכנס פתח פול שטיינר, יו"ר הפורום הצפוני לקידום התעשייה והתעסוקה בגליל ובגולן, שדיבר על מתן סיוע של מנטורינג מצד תעשיינים ליזמים בתחילת הדרך, ובהמשך הנחה את הכנס.

 

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון,  סקר את ההשלכות של התכנית לפיתוח הצפון על התעשייה הצפונית, והציע ליזמים לפנות למשרדי ממשלה עם תכניות קונקרטיות לפעילות על מנת לנסות ולקבל את המשאבים המוצעים לצפון.

 

אלי כהן מנכ"ל המכללה הטכנולוגית תל חי, ציין כי "על כולנו החובה לתת הזדמנות לתעסוקה איכותית. המכללה מחויבת לסטודנטים ולבוגרים, ואנו פועלים להרחבת שיתוף הפעולה לצרכי השמה של בוגרי המכללה". כהן קרא לתעשיינים מהאזור להיעזר במכללה כמוקד ידע והצביע על חשיבות שיתוף הפעולה בין המכללה והתעשייה.

 

ליאור אפלבאום, מנהל התאחדות התעשיינים מרחב צפון, ציין כי ישנם הרבה אתגרים בתעשייה הצפונית ובמיקוד אלו בפריפריה הרחוקה יותר. לדבריו, "יש בשורה טובה בכך שסוף סוף התמנה  שר הכלכלה והתעשייה ואולי עתה אפשר יהיה לקוות שתוכניות מגירה ששוכבות כבר שנים בתחומי חדשנות, פריון ותמריצים לתעשייה ולתעסוקה בצפון יוכלו לצאת את הפועל".

 

אפלבאום העלה נתונים על אתגרי התעשייה בפיתחה של הסקטור היצרני ב-2017, והצביע על המגמה העולמית שמשתרשת במדינות מפותחות וחייבת להתחזק גם בארץ - הגנה על התוצרת המקומית, העדפת רכש כחול לבן והחובה של אנשי עסקים לשתף פעולה לטובת קידום הכלכלה והתעסוקה המקומית .

 

בהמשך הציג האדריכל אביב (מולי) שפיגל, מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, את "הפנים החדשות" של הוועדה. לדבריו "הוועדה שאנו מובילים, אנוכי כמהנדס הוועדה ולצדי בני בן מובחר יו"ר וועדת המשנה, מתעתדת לתפקד כוועדה מרחבית יוזמת, כאשר המגמה היא להבין את צרכי המפעלים, לסייע וללוות תוך מתן הפתרון המיטבי עבורם. המטרה - סיוע למפעלים וליזמים וקידום הבנייה במינימום בירוקרטיה תוך חיפוש הדרכים להקל על רגולציה".

 

את הכנס נעל ד"ר יניב לוויתן שהעביר הרצאה מרתקת על השלכות המהפכה הדיגיטלית והטכנולוגיות החדשות על חיי היומיום ועל ההתנהלות העסקית.