התעשיינים מארחים משלחת עסקית של בכירים מהודו

ראשי המשלחת הציעו כי ייחתם בין הצדדים מזכר הבנה במסגרתו יוקם מנגנון מיוחד בין שתי הממשלות לטיפול וליווי של משקיעים ושחקנים כלכליים ישראליים בהודו


11:02 ,24.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים ונשיאות הארגונים העסקיים בראשותו של הנשיא, שרגא ברוש, אירחו השבוע משלחת הודית עסקית בכירה. המפגש התקיים במשרדי ההתאחדות, בנוכחות ראשי הארגונים הכלכליים ובכירי התאחדות התעשיינים, במטרה להגביר ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי הישראלי למגזר העסקי בהודו.

 

ראשי המשלחת - רמש אבהישק (Mr. Ramesh Abhishek), מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר של הודו, ודיפק בגלה ( Mr. Deepak Bagla ), מנכ"ל רשות ההשקעות של הודו, הציעו כי ייחתם בין הצדדים מזכר הבנה, במסגרתו יוקם מנגנון מיוחד בין שתי הממשלות לטיפול וליווי של משקיעים ושחקנים כלכליים ישראליים בהודו. בפגישה צוין כי מזכר זה יוכל להיחתם כבר בביקורו העתידי של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בישראל בעוד כשישה שבועות.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הרחיב בפני חברי המשלחת על הפוטנציאל הטמון בשיתופי פעולה בין ישראל והודו, ועל האפשרויות וההזדמנויות הקיימות כתוצאה מהמהפך הכלכלי המתרחש בהודו לטובת פיתוח עסקים משותפים בין שני הצדדים.

 

ברוש אף הציע להקים ועדה משותפת מול רשות ההשקעות ומשרד התעשייה ההודי, "על מנת להתגבר על המכשולים והחסמים בהם נתקלים אנשי עסקים ישראליים בבואם לעבוד עם הודו ובהודו".

 

בתום השיח, ברוש פנה לאורחים והבטיח שבמידה ותתלווה לביקורו של ראש ממשלת הודו בשראל משלחת עסקית גדולה, נשיאות הארגונים העסקיים, מכון היצוא וההתאחדות ידאגו להפגיש את האורחים ההודים עם בעלי תפקידים מקבילים בישראל.  

 

חברי המשלחת ההודית הציגו מצידם את מכלול הרפורמות והתכניות לשדרוג הכלכלה ההודית, המובלים מזה כשנתיים על ידי ראש הממשלה של הודו, וציינו שהודו הינה מהמדינות בעלות קצב הצמיחה הגבוה ביותר – 7.2% לשנה, והצפי העתידי הנו לגידול דו ספרתי כבר בשנים הקרובות. עוד ציינו בסיפוק את שתוף הפעולה הישראלי וההשקעות ההדדיות, הן של חברות ישראליות בהודו והן של חברות הודיות בישראל.

 

המשלחת העסקית ההודית הגיעה ארצה בהזמנת נשיאות הארגונים העסקיים ומכון היצוא.  במסגרת ביקורם הם גם הופיעו בסמינר על ההזדמנויות העסקיות בהודו, בו השתתפו עשרות יצואנים ותעשיינים ישראליים. ביקור זה מהווה למעשה "קדימון כלכלי" לביקורו העתידי של ראש ממשלת הודו בארץ.

 

על פי נתוני הלמ"ס, הסחר ההדדי בין הודו לישראל עומד על כ-2 מיליארד דולר. היצוא הישראלי להודו (ללא יהלומים) עומד על למעלה מ-1.1 מיליארד דולר.

 

מרבית היצוא הינו של מכונות וציוד חשמלי (37%), מוצרי תעשיות כימיות (26%), מתכות פשוטות (18%) ומכשירים וכלים אופטיים (11%). יצוא פנינים ואבנים יקרות מישראל להודו הסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר (מהווה כ-52% מכלל היצוא מישראל להודו באותה תקופה).

 

היבוא של הודו לישראל (ללא יהלומים) עומד על כ-800 מיליון דולר. מרבית הייבוא הינו של מוצרי תעשיות כימיות (29%), מוצרי טקסטיל (18%), פלסטיק וגומי (12%) ומכונות וציוד חשמלי (11%). יבוא פנינים ואבנים יקרות מהודו לישראל הסתכם בכ-976 מיליון דולר (מהווה כ55% מכלל היבוא מהודו לישראל באותה תקופה).