התעשיינים: שואפים להעלות את היקף הסחר עם הודו ל-20 מיליארד דולר

מחר יושק פורום המנכלים ישראל – הודו בחסות ובמעמד בנימין נתניהו ונרנדרה מודי. חברי הפורום ממליצים לחדש את המו"מ על הסכם הסחר החופשי בין ישראל והודו


13:34 ,05.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ויו"ר FICCI ההודי, סארי פנקג' פטאל, ישיקו מחר בבוקר במלון דן תל אביב, את "פורום המנכ"לים ישראל הודו", אשר נועד להעלות את היקף הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ל- 20 מיליארד דולר, לעומת ההיקף הנוכחי, שעומד על 4 מיליארד דולר.

 

ההשקה תתקיים בחסות ובמעמד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אשר יקבלו לידיהם את המלצות פורום המנכ"לים לקידום הקשרים הכלכליים.  כמו כן ייקחו חלק במעמד מנכ"ל משרד הסחר והתעשייה ההודי, ראמש אבישק, ושר הכלכלה והתעשייה הישראלי, אלי כהן.

 

ההמלצות המרכזיות הצפויות להיות מוגשות על ידי הפורום לראש ממשלת ישראל וראש ממשלת הודו, הינן- לחדש את המשא ומתן על הסכם הסחר החופשי בין ישראל להודו,  ובכל לתרום משמעותית להגדלת הסחר בטובין ובשירותים בין שתי הארצות ; לנהל משא ומתן מחודש על הסכמים להגנת השקעות זרות; לבחון מחדש רגולציות אשר מגבילות את יחסי הסחר בין המדינות; מתן הקלות בקבלת ויזה לעובדים מקצועיים; להעלות את היקף הטיסות ויעדי הטיסות בין ישראל להודו; ליצור האחדה בתקני האיכות בין המדינות, על מנת שהמוצרים המיוצאים יהיו ברמה הגבוהה ביותר שאפשר; יצירת פרוטוקול פיננסי, להקלת פעילות החברות הישראליות בהודו; לקדם את הקשר בין העמים באמצעות תיירות וחילופי קבוצות שונות, שיעזרו בהמשך לקדם את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. כמו כן הפורום בירך על הצעדים שננקטו על ידי שתי הממשלות, התומכות בהקמת קרן משותפת לקידום חדשנות בהיקף 50 מיליון דולר.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "'פורום המנכ"לים' הנו צעד חשוב מאין כמותו לקידום היחסים הכלכליים והמדיניים בין ישראל להודו. בכוחו של הפורום  להיות "מאיץ" של ממש בהידוק הקשרים הכלכליים וזאת באמצעות הסרת החסמים הרגולטוריים בין שתי המדינות,  בכך שהוא יציף בעיות בקשרים הכלכליים,  יפעל לשיפור הסכמים קיימים,  ויקדם שיתוף פעולה בחדשנות בתעשייה ובחיזוק היחסים בין אזרחי שתי המדינות. את התוצאות החיוביות של הקמת הפורום אנו נראה בהמשך, כשהקשר הכלכלי בין המדינות יצמח באופן משמעותי והודו תהפוך לאחת מיעדי היצוא  המרכזיים של מדינת ישראל".