ועדת הכספים החליטה על הפחתת מס החברות ל- 7.5% בפריפריה

זאת עבור תעשיות המייצאות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. שרגא ברוש: "זו החלטה חשובה, שתייצר בישראל את סביבת המס הטובה בעולם לתעשייה"


09:53 ,18.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מאבק התאחדות התעשיינים, ועדת הכספים של הכנסת החליטה על הפחתת מס החברות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, לחברות תעשייה ששיעור היצוא שלהן 25% ומעלה (חברות בר תחרות) מ-16% ל-12% במרכז לחברות הייטק ומ-9% ל-7.5% בפריפריה לכלל החברות התעשייתיות. זאת, בהשוואה למס חברות כללי של 24%.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "תודתי נתונה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, לכל חברי ועדת הכספים ולשר האוצר על הדאגה הכנה לעתיד המשק ועל כך שהובילו להחלטה שעשויה לסמן שינוי מגמה בכל הנוגע לעידוד התעשייה הישראלית. הגדלת הפעילות התעשייתית תביא להאצת הצמיחה, תתרום ליציבות המשק ותעלה את רמת החיים של כל תושבי ישראל.

 

שינוי החוק הנה החלטה חשובה, שתייצר בישראל את סביבת המס הטובה בעולם לתעשייה. אנחנו ביקשנו להפחית אף יותר את המס אך התוצאה שהתקבלה עשויה גם היא לסייע לעצור את מגמת הוצאת המפעלים מישראל, להוביל להקמה והרחבה של מפעלים קטנים ובינוניים ולסייע בהאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים של תושבי ישראל. כל עובד שייקלט במפעל חדש שיקום בישראל, חייב את תודתו לשינוי החוק".

 

שינוי החוק נוצר על רקע מגמה מדאיגה של ירידה של כ-90% בהקמת מפעלים חדשים בישראל, גידול בהקמת מפעלים ישראלים בחו"ל ונסיגות חדות ביצוא. זאת, לצד הפחתת מס החברות על הכנסות הנובעות מקניין רוחני בכל הארץ ל-12%.

 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, קיים בשנה האחרונה מספר דיונים בנושא הירידה בפעילות התעשייה בישראל והתעקש על הפחתת מס החברות במטרה לעודד מחדש הקמת תעשייה בישראל.